در سال ۲۰۱۶ در سطح جهان ۱۲۲ خبرنگار کشته شده است

© AFP 2023 / Stephane de SakutinПредставители масс-медиа на саммите G20 в Ханчжоу
Представители масс-медиа на саммите G20 в Ханчжоу - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
براساس یک گزارش خبری، مشخص شد که ۱۲۲ خبرنگار و فعال رسانه‌ای در ۲۰۱۶ در سطح جهان کشته شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا به استناد از خبرگزاری پی.تی.آی، فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران گزارش داد، که کشتارهای هدفمند شامل قتل‌ها، حملات بمب گذاری شده و کشته شدن خبرنگاران در جنگ در ۲۳ کشور در افریقا، آسیا پاسیفیک، قاره امریکا، اروپا و خاورمیانه و کشورهای عربی صورت گرفته است.

این فدراسیون اعلام کرده که ۹۳ کشتار هدفمند در ۲۰۱۶ صورت گرفته درحالیکه در ۲۰۱۵ این تعداد ۱۱۲ مورد بود و باقی کشته شده‌ها مربوط به سوانح و حوادث طبیعی است. در این میان عراق هنوز بالاترین تعداد کشتارهای رسانه‌ای را با ۱۵ مورد پس از آن افغانستان با ۱۳ مورد و مکزیک با ۱۱ مورد به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین یمن با ۸ مورد، گوآتمالا با ۶ مورد، سوریه با ۶ مورد و هند و پاکستان هر دو با ۵ مورد در رده‌های بعدی قرار دارند.

علاوه بر ۹۳ مورد کشتار هدفمند، نزدیک به ۲۰ مورد مربوط به خبرنگاران ورزشی برزیلی است که در جریان سانحه هوایی در شهر مدلین در کلمبیا کشته شدند.

در گزارش مذکور همچنین به این مساله اشاره شده که تعداد آمارهای کشته شدن اصحاب رسانه در ۲۰۱۶ کمتر از ۲۰۱۵ کمتر است.

رییس این فدراسیون همچنین گفت: هرگونه کاهش خشونت علیه اصحاب رسانه مورد استقبال است اما این آمارها و هدف قرار دادن عمدی این افراد امیدها را برای پایان دادن به این نوع خشونت‌ها کمتر می‌کند.

این فدراسیون مدعی شده که نماینده بیش از ۶۰۰ هزار خبرنگار در ۱۴۰ کشور است و تا ۲۰۱۵، ۲۲۹۷ کشتار از اصحاب رسانه را در ترورهای هدفمند در سراسر جهان گزارش داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала