ربات جنگی روسی: تیلی تانک «نرختا»

عضو شوید
کارخانه دگتیارف تانک منحصر به فرد «نرختا» را ساخت. این تانک رباتی با کنترول از راه دور می تواند بالای مواضع دشمن انداخت انجام بدهد و همچنان در میدان جنگ از او به عنوان سلاح رسان استفاده کرد.

با وجود این که این ربات با یک پرتاب کننده نارنجک و یک مسلسل سنگین مجهز می باشد، اما کار اصلی آن عملیات شناسایی و تنظیم آتش باری بر مواضع دشمن می باشد. این تانک رباتیک را می توان از مرکز فرماندهی به هر طرف هدایت و بالای وسیله نقلیه زره پوش جداگانه و یا یک نقطه ثابت قرار داد. کمپیوتر کنترول کننده پیوند خود را با «نرختا» تا فاصله 20 کیلومتری برقرار کرده می تواند. تا هنوز از این نوع تانک 18 عراده تولید گردیده است. نظر به کاربرد اساسی این تانک از آن می توان به عنوان تحویل دهنده سریع مهمات و تجهیزات در نقاط داغ جنگی استفاده کرد. این تانک رباتی نظر به دیگر تانک ها سبک و وزن آن حدود 270 کیلو گرام و درازی آن حدود 1.5 متر است.از این ربات تانکی در جاهای که حرکت مشکل باشد، مانند مناطق که در آن زیاد سنگ، گل و لای و کوهستانی باشد نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

سیستم هدایت و بهربرداری از این ربات بسیار ساده است. پیش از آغاز عملیات در جنگ نقشه منطقه که باید از بین برده شود نشانه گذاری می شود. برای کنترول این تانک به نیروهای ویژه لازم نیست و به سادگی تنها با کلیک بر روی دکمه یکی از کارهای او را می توان انتخاب کرد. ایده ای هواپیماهای بدون سرنشین زیاد نو نیست، اما با توجه به پیچیدگی های فنی کاربرد او بسیار مشکل به نظر می رسد. شاید در ده سال آینده ربات تبدیل به یک بخش جدایی ناپذیر از نیروهای پشتیبانی نظامی خواهد شد، اما تا کنون تنها نمونه های نخستین آن ساخته شده است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала