از حمل سلاح‌ بدون مجوز توسط شهروندان جلوگیری می‌شود

© Photo / وزارت داخلهاز حمل سلاح‌ بدون مجوز توسط شهروندان جلوگیری می‌شود
از حمل سلاح‌ بدون مجوز توسط شهروندان جلوگیری می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: شورای امنیت ملی افغانستان، با بررسی دو باره طرزالعمل و صدور جوازت حیازت و حمل سلاح توسط شهروندان این کشور، به وزارت امور داخله دستور داده تا در تطبیق این طرزالعمل توجه جدی کرده و از حمل سلاح بدون مجوز توسط شهروندان جلوگیری کند.

به گفته دفتر ریاست جمهوری، این جلسه که شام روز گذشته تحت ریاست اشرف‌غنی رییس جمهور برگزار شد، در آن فیصله شده تا با کسانی که به صورت غیرقانونی با خود سلاح حمل می‌کنند برخورد جدی  قانونی صورت گیرد. دفتر ریاست جمهوری جزییات بیشتری در باره طرزالعمل حیازت و نگهداری قانونی سلاح توسط شهروندان جزییات بیشتری ارایه نکرده و نگفته است که شهروندان افغانستان تحت چه شرایطی می‌توانند با خود سلاح حمل کنند.

این تصمیم در حالی گرفته می‌شود که روز گذشته مسوولان وزارت امور داخله چهل و نه میل سلاح بدون مجوز را که توسط پولیس از نزد شهروندان کابل جمع‌آوری کرده بود، به مسوولان برنامه دایاک وزارت دفاع تحویل داد.

سید افندی بابازی مدیر عمومی دایاک ریاست عمومی مبارزه با تروریزم وزارت امور داخله، می‌گوید که سلاح جمع‌آوری شده که شامل بیست و هشت میل کلاشینکوف، بیست میل تفنگچه و یک میل دهشکه است، طی دو ماه گذشته از شهروندان کابل جمع‌آوری شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала