رسانه‌های غربی از پنجمین آزمایش راکت "ضد ماهواره‌ای" روسیه اطلاع داده اند

© Sputnik / Grigoriy Sisoevرسانه‌های غربی از پنجمین آزمایش راکت "ضد ماهواره‌ای" روسیه اطلاع داده اند
رسانه‌های غربی از پنجمین آزمایش راکت ضد ماهواره‌ای روسیه اطلاع داده اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش رسانه‌ها به نقل از مقامات پنتاگون، روسیه پرواز آزمایشی راکت جدید "نودل" که گویا قادر به ازبین بردن ماهواره های ردیابی امریکایی است، را موفقانه انجام داده است.

به نوشته نشریۀ The Washington Free Beacon، این پرواز آزمایشی به تاریخ 16 دسمبر در یکی از پایگاه‌های مناطق مرکزی روسیه به انجام رسیده است. ذکر شده است که دستگاه‌های استخباراتی این عمل را تحت نظر داشتند. براساس اطلاعات منبع، این پنجمین آزمایش راکت "نودل" و سومین پرواز موفقانه این سیستم میباشد.

این در حالیست که موقعیت دقیق پرواز های آزمایشی افشا نشده است، پنتاگون از ابراز نظر در این مورد خودداری کرده است. درحالیکه هیچ گونه معلومات در باره پرواز های آزمایشی وجود ندارد، نشریه این راکت را "ضد ماهواره‌ای" مینامد. علاوه براین کارمندان اسبق پنتاگون اعلام کرده اند که راکت "نودل" قادر به "ازبین بردن شبکه GPS" و همچنان قادر به کاهش و حتی خنثی کردن "فعالیت تمام راکت‌های کروز و سلاح‌های فوق‌العاده دقیق امریکایی" میباشد.

پنتاگون تائید کرده است که اردوی امریکا شدیداً متکی به ماهواره‌ها میباشد، با توجه به این ضعف، گویا روسیه و چین مصروف آزمایش‌ سلاح‌های ضد ماهواره‌ای میباشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала