افغانستان استراتیژی جدیدی برای صلح و مصالحه تهیه کرده است

عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: دولت افغانستان استراتیژی جدیدی برای صلح و مصالحه با گروه‌های مسلح مخالف تهیه و تنظیم کرده است.

دفتر ریاست جمهوری می‌گوید این استراتیژی که با استفاده از تجارب گذشته تهیه و ترتیب شده است، میکانیزم‌ها و تعریف جدیدی از اهداف اساسی صلح‌ پرورانه دولت افغانستان ارایه کرده است. این استراتیژی که در جلسه شورای امنیت ملی مورد بحث قرار گرفته است، به گفته دفتر ریاست جمهوری بر بنیاد تجارب و دروس آموخته شده از گذشته و شرایط امروزی به هدف انجام مذاکرات سیاسی، ایجاد اجماع ملی و زمینه سازی تهیه پلان ملی صلح و ترویج و نهادینه سازی فرهنگ صلح جهت تحقق صلح پایدار در کشور تدوین گردیده است.

این استراتیژی توسط شورای عالی صلح تهیه و تنظیم شده است. شورای امنیت ملی در جلسه خود برتداوم روند صلح بین‌الافغانی در چارچوب میکانیزم‌های شفاف و موثر، سهم‌گیری فعال تمام اقشار جامعه به ویژه زنان و جامعه مدنی تاکید کرده است.

شورای امنیت ملی هم‌چنین از تمام شهروندان افغانستان خواسته تا همگام با شورای عالی صلح در راستای تحقق مقاصد اساسی این استراتیژی که به گفته دفتر یاست جمهوری تحقق صلح عادلانه و پایدار، ترویج و نهادینه سازی فرهنگ صلح و شگوفایی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و بهره‌مندی مردم از حقوق شان در کشور می‌باشد، تلاش ورزند. شورای امنیت ملی در نظر دارد تا بیشتر روی این استراتیژی بحث و گفتگو کند.

در این جلسه شورای امنیت ملی که شام روز گذشته برگزار شد، در آن طرح پلان محو کشت کوکنار برای سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ خورشیدی نیز در پرنسیب مورد تایید قرار گرفته است. در این جلسه به نهادهای مسوول دستور داده شده تا همکاری‌ شان را در راستای نابودی مزارع کوکنار افزایش دهند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала