روسیه، ترکیه و ایران آماده هستند تا نقش ضامن حل و فصل اوضاع در سوریه را ایفا کنند

© Sputnik / Alexei Druzhininروسیه، ترکیه و ایران آماده هستند تا نقش ضامن حل و فصل اوضاع در سوریه را ایفا کنند
روسیه، ترکیه و ایران آماده هستند تا نقش ضامن حل و فصل اوضاع در سوریه را ایفا کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناسان در حال تهیه متن اعلامیهء مسکو برای گام های فوری در ارتباط با حل و فصل بحران در سوریه هستند و این سه کشور آمادهء ایفای نقش ضامنان این روند می باشند.

به گزارش اسپوتنیک، روز سه شنبه ستر جنرال سرگئی شایگو وزیر دفاع فدراسیون روسیه در دیدار با همتای ایرانی خود برید جنرال حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران گفت: "امروز  کارشناسان در حال تهیه متن اعلامیهء (سند مسکو) برای گام های فوری در ارتباط با حل و فصل بحران در سوریه هستند و این سه کشور آمادهء ایفای نقش ضامنان این روند می باشند و  این سند برای حل بحران سوریه حیاتی می باشد. شایگو همچنین خاطرنشان کرد که: " همه تلاش ها و اقدامات که قبلن توسط امریکا و یا شریکان اش برای حصول توافق مشترک به دلایلی به شکست مواجه شدند. هیچکدام از آنها تلاش ها تاثیری بر اوضاع "در زمین"  نداشت". شایگو وزیر دفاع روسیه با تاکید بر اینکه:" تصویب اعلامیه که در سطح وزیران دفاع و وزارت خارجه صورت می گیرد، بیانگر آمادگی سه کشور  برای ایفای نقش  مشترک در رابطه با حل بحران در سوریه  یکی از مسائل مبرم و حیاتی برای کشور و مردم سوریه است، لذا از تصویب این اعلامیه حمایت می کنیم.

به گفتهء شایگو وزیر دفاع فدراسیون روسیه، نظامیان روسیه آماده هستند تا بحث در مورد گام های  آتی برای همکاری متقابل در این زمینه سهم داشته باشند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала