شکایت نورستانی‌ها از بی‌توجهی دولت

© Photo / ریاست اجراییهشکایت نورستانی‌ها از بی‌توجهی دولت
شکایت نورستانی‌ها از بی‌توجهی دولت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: شماری از اعضای شورای سرتاسری ولایت نورستان، در دیداری با عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، از بی‌توجهی دولت نسبت به راه‌اندازی برنامه‌های انکشافی و بهبود شرایط زندگی باشندگان این ولایت شدیدا انتقاد کرده‌اند.

اعضای این شورا از عدم دسترسی مردم به خدمات صحی و آموزشی به عنوان کرده‌ می‌گویند که حکومت طی پانزده سال گذشته کمترین توجهی هم به ولایت نورستان نداشته‌اند.

براساس اعلامیه‌ای که توسط دفتر مطبوعاتی ریاست اجراییه منتشر شده است، اعضای شورای سرتاسری ولایت نورستان گفته‌اند: «نورستان یکی از ولایت‌های محروم و دور افتاده کشور است که در طول پانزده سال گذشته کمتر مورد توجه حکومت مرکزی قرار داشت، به این دلیل حتا یک شفاخانه معیاری و چند بستر در این ولایت ساخته نشده ‌است. در حال حاضر باشندگان این ولایت در زمینه امنیت، معارف، صحت، سرک و راه‌های مواصلاتی صعب العبور با مشکلات فراوان روبه‌رو هستند.»

آنان از عبدالله عبدالله خواسته‌اند تا در زمینه‌های راه‌اندازی برنامه‌های بازسازی و انکشافی، تقویت معارف، ایجاد حداقل یک باب شفاخانه‌ معیاری و بهبود وضعیت امنیتی این کشور توجه جدی‌تری داشته باشند. اما رییس اجراییه در این دیدار گفته است: «ولایت‌های محروم و کمتر انکشاف یافته در اولویت برنامه‌های زیربنایی و انکشافی حکومت قرار دارند تا کار بیشتر صورت گیرد. برای حل مشکلات ولایت نورستان یک جلسه فوری را با اشتراک وزارت‌های داخله، دفاع، ریاست عمومی امنیت ملی، فواید عامه، انکشاف دهات، معارف و صحت‌عامه در ریاست اجرائییه جمهوری اسلامی افغانستان برگزار می‌شود تا مشکلات این ولایت را به‌طور همه‌جانبه بررسی گردد.»

وی تاکید کرده که پس از ارزیابی‌های کلی از وضعیت نورستان برای حل مشکلات در این ولایت اقدام می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала