تهدید افرادی که بر علیه زرداد گواهی داده اند

© Photo / کسراتهدید افرادی که بر علیه زرداد گواهی داده اند
تهدید افرادی که بر علیه زرداد گواهی داده اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پژوهشگر ارشد این سازمان همچنان افزود: "تغییر موقعیت این گواهان به خارج از کشور یگانه راهی است که می‌توان این افراد را حمایت کرد".

به گزارش اسپوتنیک به نقل وب سایت طلوع نیوز، دیده‌بان حقوق بشر با پخش یک خبرنامه روز جمعه گفت که بازگشت زرداد فریادی، یکی از فرماندهان حزب اسلامی، تهدیدی برای گواهانی است که در برابر وی در سال ۲۰۰۵ میلادی گواهی داده اند.

این سازمان از حکومت انگلستان خواست تا هرچه زودتر برنامه‌هایی را برای پشتیبانی از این گواهان و نیز فراهم کردن سهولت‌های پناهنده‌گی آنان در خارج از افغانستان اقدام کند.

این سازمان همچنان از حکومت افغانستان خواست تا بر زرداد فریادی محدودیت‌هایی وضع کند و نیز مقام‌های افغان و بریتانیا از این روند از نزدیکی نظارت کنند تا از کسانی که در افغانستان می‌مانند پشتیبانی شود.

پتریشیا گاسمن، پژوهشگر ارشد دیده بان حقوق بشر، در این باره گفت: "محکمۀ زرداد و زندانی شدن وی در انگلستان یک کار با ارزش بود و نشان داد که شکنجه کننده‌گان در هیچ‌جایی پناه ندارند".

زرداد فریادی روز چهارشنبه به کابل رسید و بر بنیاد گزارش‌ها از سوی امنیت ملی بازداشت شد. 

گزراش‌ها می‌رسانند که گروهی از افراد به استقبال وی در نزدیکی میدان هوایی حامد کرزی در کابل گرد آمده بودند و عکس‌هایی از وی را بر دست داشتند.

پژوهشگر ارشد این سازمان همچنان افزود: "تغییر موقعیت این گواهان به خارج از کشور احتمالاً یگانه راهی است که می‌توان این افراد را حمایت کرد."    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала