صد نفر از طراحان حملات تروریستی گروه داعش در کابل بازداشت شدند

عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: اداره عمومی امنیت ملی افغانستان از بازداشت یک شبکه صد نفری از اعضای گروه تروریستی داعش در شهر کابل خبر داده است.

اداره امنیت ملی در اعلامیه‌ای گفته است که این گروه صد نفری که توسط عبیدالله رهبری می‌شدند،‌ در سازماندهی حملات تروریستی در شب دهم محرم بالای عزاداران در زیارتگاه‌ سخی، حمله انتحاری بالای وسایط نقلیه رجال برجسته دست داشته‌اند و همچنین تصمیم داشته‌اند تا حملات تروریستی حملات زنجیره‌یی تروریستی بالای مسجد کارته سه شهر کابل، شبکه‌های تلویزیونی طلوع، شمشاد و آریانا را انجام دهند.

اداره امنیت ملی می‌افزاید که اعضای این شبکه مسوولیت جذب افراد جدیدی در گروه تروریستی داعش را نیز داشتند. اداره امنیت ملی در اعلامیه‌ای گفته است: «همچنان شبکه متذکره وظیفه داشت تا به منظور ایجاد نفاق میان مذاهب شیعه و سنی در کابل فعالیت نماید، بدین منظور افراد خویش را مجهز با وسایل تخنیکی نموده تا مساجد مشهور و پرنفوذ اهل تشیع را در نقاط مختلف شهر کابل تثبیت و به منظور طرح حملات انتحاری و انفجاری از آن فلم برداری نمایند تا بتوانند از این طریق بین مذاهب شیعه و سنی اختلاف ایجاد و به اهداف شوم خویش دست یابند.»

اداره امنیت ملی در باره این که اعضای این شبکه چگونه و از کدام مناطق شهر کابل بازداشت شده‌اند، جزییاتی ارایه نکرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала