تروریستها از طریق دهلیز قبلاًٌ آماده شده، از موصل به پالمیرا حمله کردند

© AP Photo / Militant Website, Fileرقابت شوم میان القاعده و داعش
رقابت شوم میان القاعده و داعش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه: تروریستهای که پالمیرا را اشغال نموده اند، ممکن از عراق آمده باشند.

لاوروف حین سخنرانی در کنفرانس گرباچوف تحت عنوان "دیالوگ بخاطر آینده" گفت: "غربی ها دهلیز را برای داعش ها باز کردند تا از این طریق تروریستهای زنده و صحتمند با سلاح دست داشته مصول را ترک نموده به پالمیرا تعرض نمایند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که هدف از درخواست های آتش بس در سوریه این است که شبه نظامیان بتوانند نفس کشیده و مهمات و نیروهای تقویتی دریافت کنند.

لوزیر خارجه روسیه گفت:" هیچکس در عراق، لیبیا و مخصوصا در یمن درخواست نمی کند که قبل از نشستن در پشت میز مذاکرات فورا عملیات مسلحانه قطع شده و یک هفته یا دو هفته در آنجا آتش بس رعایت شود اما در سوریه چنین درخواستی مطرح می شود. این درخواست های آتش بس هربار فقط با یک هدف مطرح می شود و آن اینکه شبه نظامیان دوباره جان گرفته، تسلیحات جدید و مهمات دریافت کنند". همین چندی پیش در پالمیرا چنین اتفاقی رخ داده که عملیات آزادی سازی موصل که اینقدر درباره اش تبلیغات شده بود، ناگهان متوقف گردید". به گفته وزیر امور خارجه روسیه موصل را بطور کامل محاصره نکرده و "برای جنایتکاران داعشی کریدور باقی گذاشتند و آنها از طریق این کریدور از آنجا خارج شده و به سمت پالمیرا حرکت کردند".

باید یادآور شد که ذاعش به تاریخ 9 دیسامبر پالمیرا را مورد حمله قرار داد که در آن بیش از 5000 تروریست شرکت داشتند و نیرو های مسلح دولیت مجبور به عقب نشینی شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала