فرانسه خواستار نشست اضطراری شورای امنیت ملل متحد شد

© Flickr / Fredrik Rubenssonفرانسه
فرانسه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه فرانسه خواستار نشست عاجل شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی اوضاع در حلب شد.

آژانس مهر  به نقل از جی لانگ، فرانسه خواستار نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل با هدف بررسی اوضاع حلب شد.

ژان مارک آیرو وزیر خارجه فرانسه امروز در صفحه توئیتری خود در این خصوص اعلام کرد: با توجه به ادعاهای مطرح پیرامون توسل به زور در حلب، فرانسه خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل است.

وی همچنین پیشتر در مصاحبه با شبکه تلویزیونی LCI گفته بود، نشست شورای امنیت که لازم است در اسرع زمان ممکن برگزار شود، باید به بحث و بررسی پیرامون جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت که اکنون در حلب جریان دارد، بپردازد.

اظهارات ادعائی وزیر خارجه فرانسه درباره جنایت های جنگی و جنایت علیه بشریت در حلب در حالی بیان شده است که ارتش سوریه درحال خارج کردن تروریست ها از آخرین مناطق شرق حلب بوده؛ تروریست های تکفیری- صهیونیستی متحمل شکست سنگینی شده اند.

باید یادآور شد که با پیروزی ارتش و نیروهای مردمی در حلب و شکست سنگین تروریست ها در این منطقه استراتیژیکی، محور غرب در تلاش است با بهره برداریِ ابزاری از حقوق بشر هجمه سنگینی را علیه مقاومت در برابر تروریست ها آغاز کند.

گفتنی است، سوریه از سال 2011 تا کنون درگیر جنگ با گروه های تروریستی مورد حمایت غرب است؛ گروه های که فهرست بلند جنایاتشان حتی سازمان های به اصطلاح حقوق بشری را نیز به صدا درآورده است، غرب در مقابل اعمال ایشان عاجز است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала