امریکا عامل پیدایش تروریزم است

© AFP 2023 / Kena Betancurچورکین
چورکین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چورکین در سازمان ملل تاکید کرد که حمله امریکا به عراق عامل پیدایش تروریزم بود و خبرها مبنی بر کشتار شهروندان توسط ارتش سوریه کذب است.

در هیمن راستا، ویتالی چورکین نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل بیان داشت: نیروهای روسیه به خروج حدود7 هزار شهروند از حلب کمک کرده اند. نماینده آمریکا در حالی از اخلاق سخن می گوید که فراموش کرده حمله آمریکا به عراق عامل پیدایش تروریزم بود.

نماینده دایمی روسیه در ملل متحد همچنین تاکید کرد: ارتش سوریه بر بیش از 90% حلب مسلط شده است و بیش از 100 هزار نفر از شرق حلب خارج شده اند که 40 هزار آنها — کودکان اند. خروج غیرنظامیان از حلب از طریق دهلیز های مورد توافق صورت خواهد گرفت. ارتش سوریه آزادسازی حلب را از چنگ تروریست ها به ویژه جبهه النصره را کامل کرده است.

چورکین در پایان تصریح کرد: هزاران نفر در حلب کمک های انسانی دریافت کرده اند اما گروه های مسلح در حلب علاوه بر جلوگیری از بازگشایی گذرگاه های انسانی، مانع از دریافت کمک توسط شهروندان می شوند. گزارش در خصوص آدم ربایی در حلب و یا نقض قوانین بین المللی در این شهر دریافت نکرده ایم و خبرها مبنی بر کشتار شهروندان توسط ارتش سوریه کذب است. ارتش سوریه پس از اینکه تروریست ها خروج از حلب را رد کردند، به آزادسازی این شهر نزدیک شد.

پان کی مون سرمنشی سازمان ملل گفت: از تلاش های ترکیه و روسیه برای دستیابی به توافق آتش بس در حلب حمایت می کنیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала