پیشروی داعش به سوی میدان هوائی ولایت حمص

© AP Photo / The website of Islamic State militantsداعش
داعش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عناصر داعش امروز حملاتی را به میدان هوائی نظامی T4 واقع در ولایت حمص انجام دادند و درگیری های شدیدی میان ارتش سوریه تروریستها در اطراف آن در جریان است

العالم: پایگاه قاسون، وابسته به مخالفان سوری، ادعا کرد درگیریهای شدیدی میان نیروهای مقاومت و تروریستهای داعش در حومه شرقی حمص سوریه در جریان است و منابع وابسته به مخالفان ادعا کرده اند این درگیری ها در اطراف میدان هوائی نظامی T4 در جریان است و داعش قصد دارد این میدان هوائی را اشغال کند.

از سوی دیگر ارتش سوریه با آتش قوت های توپچی و شلیک راکت ها به مواضعی که داعش قصد پیشروی به سمت آنها را دارد درصدد ممانعت از پیشروی آنهاست. همچنین طیارات نظامی روسیه حملات هوایی گسترده‌ای را به مناطق اطراف این میدان هوایئ انجام دادند تا مانع پیشروی داعش به این منطقه شوند. در همین راستا، مرکز موسوم به "ناظرین حقوق بشر سوریه" ادعا کرده است که داعش توانسته است تقریبا این میدان هوائی را محاصره کند.

میدان هوائیT4  در فاصله 25 کیلومتری میدان گازی "شاعر" و 100 کیلومتری شرق حمص واقع شده است و عناصر داعش در نوامبر سال 2014 نیز پس از اشغال میادین گازی شاعر و "جحار" این میدان هوایئ را محاصره کرده بودند ولی موفق نشدند آن را به اشغال درآورند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала