مکالمات تلفونی در جریان پرواز توسط آژانس امنیت ملی امریکا شنیده میشود

© REUTERS / Christian Hartmann/Filesمکالمات تلفونی در جریان پرواز توسط آژانس امنیت ملی امریکا شنیده میشود
مکالمات تلفونی در جریان پرواز توسط آژانس امنیت ملی امریکا شنیده میشود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گزارش جدید افشاگرانه نشان میدهد تمام مکالمات تلفونی در جریان پرواز توسط آژانس امنیت ملی امریکا (NSA) و همتای بریتانیایی اش، شنیده میشود.

توصیه میشود تا مکالمات خصوصی و حساس تان را در داخل طیاره و بخصوص در درون کابین انجام ندهید، چون حتی در آسمان هم از کنترول و شنیدن مکالمات در امان نیستیم.

در گزارشی که توسط مجله لوموند و وب‌سایت "انترسپت" بر اساس اطلاعات افشا شده توسط ادوارد اسنودن، تهیه شده است از شنیدن مکالمات تلفونی در حال پرواز توسط NSA  و همتایش در بریتانیا GCHQ از سال 2005 بدین سو خبر داده شده است.

اسناد افشا شده نشان میدهند که تنها روشن بودن موبایل در ارتفاع بالاتر از 10 هزار برای شنیدن و ردیابی کافی است. ماهواره های جاسوسی با استفاده از جی‌پی‌آر‌اس یک موبایل روشن قادر به تشخیص موقعیت طیاره، شماره پرواز و اطلاعات شخصی مسافرین، میباشند.

به نقل از این گزارش "ایرفرانس" یکی از مهم‌ترین اهداف این شیوه جاسوسی بوده است، از سال 2012 بدین سو خطوط هوایی لوفت هانزا، امارات، بریتیش ایرویز و در حدود 20 شرکت هوایی دیگر نیز در بسیاری موارد تحت کنترول و شنود قرار گرفته اند. انترسپت می‌گوید اسناد یافته شده نشان میدهند که پروازهای ایرفرانس و ایرمکزیکو برای بیش از یک دهه برای دریافت "اهداف تروریستی احتمالی" تحت کنترول و شنود این برنامه بوده اند.

این برنامه مخصوص جاسوسی در ارتفاع "Thieving Magpie" نامیده میشود. و گفته میشود که حتی پروازهای خصوصی نیز توسط این برنامه شنیده میشوند. با استفاده از این برنامه سازمان های استخباراتی میتوانند افراد مظنون به فعالیت های تروریستی در حال پرواز را با آماده‌گی برای بازداشت شان در میدان های هوایی، غافل‌گیر کنند. این برنامه تا هنوز فعال است و از آن استفاده صورت میگیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала