هشت‌هزار و چهارصد سرباز امریکایی تا اخیر 2017 در افغانستان می‌مانند

© Photo / ارگ هشت‌هزار و چهارصد سرباز امریکایی تا اخیر 2017 در افغانستان می‌مانند
هشت‌هزار و چهارصد سرباز امریکایی تا اخیر 2017 در افغانستان می‌مانند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: اشتون کارتر وزیر دفاع ایالات متحده امریکا، در سفری از قبل اعلام ناشده به افغانستان، می‌گوید که قرار است هشت‌هزار و چهارصد سرباز این کشور تا اخیر سال 2017 میلادی در افغانستان حضور داشته باشند.

آقای کارتر پس از دیدار و گفتگو با اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان، در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که قبلا تصمیم گرفته شده بود تا پنج‌هزار و پنج‌صد سرباز امریکایی در افغانستان حضور داشته باشند اما این تصمیم تغییر کرده است.

وزیر دفاع امریکا همچنین گفت که نیروهای این کشور به نیروهای امنیتی افغانستان در عملیات‌های پیش‌گیرانه کمک می‌کنند تا گروه‌های تروریستی نتوانند در افغانستان لانه‌های امن پیدا و علیه دولت این کشور دست به بی‌ثباتی بزنند.

اشتون کارتر که در این سفر همراه با خانم خود به افغانستان آمده است، همچنین در این کنفرانس خبری گفت که ایالات متحده امریکا به کمک‌ و همکاری به افغانستان متعهد است. به گفته او، حتا در صورت لزوم شهروندان امریکایی جان‌های خود را برای تقویت و تامین ثبات در افغانستان به مخاطره خواهند انداشت.

در همین‌حال، اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان کمک‌های ایالات متحده امریکا به این کشور ابراز قدردانی کرده گفت که تغییر تصمیم ایالات متحده برای حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان، در آینده‌های دور مورد قضاوت تاریخی قرار خواهد گرفت. او گفت که پس از پنجاه یا صد سال از امروز، حمایت نیروهای امریکایی از نیروهای امنیتی افغانستان به عنوان یک اقدام تاریخی قلمداد خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала