عبدالله: پیروزی میرضیایف در توسعه مناسبات نقش موثر دارد

© AFP 2023 / MINORU IWASAKI میرضیایف
میرضیایف - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی افغانستان، با فرستادن پیام تبریکی به شوکت میرضیایف رییس جمهور منتخب ازبکستان، گفته است که پیروزی آقای میرضیایف در انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور، روی توسعه و تقویت همکاری ها میان افغانستان و ازبکستان نقش موثری خواهد داشت.

شوکت میرضیایف نخست وزیر پیشین ازبکستان، در انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه این کشور، با بدست آوردن بیش از هشتاد و هشت درصد آرا به عنوان رییس جمهور جدید ترکمنستان انتخاب شد. آقای میرضیایف پس از مرگ اسلام کریموف رییس جمهور پیشین به صورت موقت اداره این کشور را به عهده گرفت.

عبدالله عبدالله در پیام خود از ازبکستان به عنوان کشور "دوست" افغانستان یاد کرده می گوید که این دو کشور طی سال های اخیر در عرصه های مختلفی روابط گسترده داشته و پیروزی آقای میرضیایف به تحکیم و توسعه این روابط نقش موثری خواهد داشت. او می افزاید: "به اراده نیک و تلاش‌های دو جانبه برای تحکیم و گسترش مناسبات نیک و دوستانه موجود میان افغانستان و ازبکستان که ریشه در تاریخ دو کشور دارد؛ باورمندیم، زیرا این روابط دو جانبه برمبنای احترام متقابل و منافع مشترک استوار می‌باشد."

روز گذشته اشرف غنی رییس جمهور افغانستان نیز نسبت به گسترش همکاری های اقتصادی و ترانزیتی میان افغانستان و ازبکستان در دوران کار شوکت میرضیایف ابراز امیدواری کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала