رسانه‌های پاکستان از افغانستان معذرت‌خواهی کنند

© AP Photo / Rahmat GulNewspapers hang for sale at a stand carrying headlines about the former leader of the Afghan Taliban, Mullah Akhtar Mansoor, who was killed in a U.S. drone strike last week, in Kabul, Afghanistan, Wednesday, May 25, 2016
Newspapers hang for sale at a stand carrying headlines about the former leader of the Afghan Taliban, Mullah Akhtar Mansoor, who was killed in a U.S. drone strike last week, in Kabul, Afghanistan, Wednesday, May 25, 2016 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: دفتر «نی» حمایت‌کننده رسانه‌های آزاد افغانستان،‌ رسانه‌های پاکستان را متهم به واکنش‌های غیرمسوولانه در قبال اظهارات اخیر اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان در ششمین کنفرانس قلب آسیا در هند کرده و گفته رسانه‌های پاکستان بابت این موضوع باید از افغانستان معذرت‌خواهی کنند.

اشرف‌غنی در کنفرانس قلب آسیا که در شهر امرتسر هند برگزار شد، در باره وعده پنج صد میلیون دالر کمک پاکستان برای افغانستان گفت: «این پول را بهتر است پاکستان در مبارزه با تروریزم هزینه کند.»

این اظهارات آقای غنی واکنش‌های تند رسانه‌های پاکستان را در قبال داشته است.

با این‌حال، دفتر ریاست جمهوری افغانستان نیز می‌گوید که برخی از رسانه‌ها و خبرنگاران پاکستانی با استفاده از واژه‌ها و جملات غیراخلاقی و دور از کرامت و شان انسانی به رییس جمهور افغانستان اهانت کرده‌اند.

دفتر نی حمایت کننده رسانه‌های آزاد افغانستان، توهین رییس جمهور از سوی رسانه‌های پاکستانی را یک عمل غیرمسلکی و حرفوی دانسته و آن را دور از اخلاق رسانه‌یی و برخلاف عرف و اصول پذیرفته شده جهانی خبرنگاری توصیف کرده است.

 دفتر نی این عمل رسانه‌های پاکستان را اهانت به کُل شهروندان افغانستان توصیف کرده و از این رسانه‌ها خواسته تا از دولت و مردم افغانستان معذرت خواهی کنند.

دفتر ریاست جمهوری نیز در اعلامیه خود می‌گوید: «رسانه‌ها و خبرنگاران رسالت دارند تا ملت‌ها را با هم وصل کنند، ایجاد تفرقه و نفاق افگنی و ترویج نفرت میان ملت‌های جهان از سوی هرنهاد رسانه‌یی که صورت گیرد مردود است و باید رسانه‌های خاطی مورد پیگرد قانونی قرار گیرند.»

دفتر نی از حکومت پاکستان نیز خواسته تا جلو رسانه‌های نفاق افگن و نفرت‌زای پاکستانی را بگیرد و نگذارد رسانه‌های آن کشور با نشر و پخش گزارش‌های زهراگین دو ملت افغانستان و پاکستان را نسبت به یکدیگر متنفر بسازند. به باور نی، رسانه‌های خاطی باید از سوی نهاد‌های مرتبط در پاکستان مورد تعقیب قانونی قرار گیرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала