وزارت دفاع روسیه: موضع گیری صلیب سرخ «بی شرمانه» است

© Sputnik / Alexander Vilfجنرال ایگر کوناشنیکوف نماینده وزرات دفاع روسیه
جنرال ایگر کوناشنیکوف نماینده وزرات دفاع روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه موضع گیری کمیته بین المللی صلیب سرخ در برابر حمله تروریست ها به شفاخانه صحرایی این کشور در حلب را که پیامد نقض قوانین از سوی طرف های مناقشه در سوریه اعلام کرده است، بی شرمانه خواند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، در حمله راکتی دیروز (دوشنبه) تروریست ها به شفاخانه صحرایی روسیه در حلب دو کادر درمانی نظامی روسیه و یک سوری کشته و بیش از 60 نفر دیگر که بیشتر ساکنان محلی هستند، زخمی شدند. 
کمیته بین المللی صلیب سرخ بدون محکوم کردن اقدام تروریست ها یا حداقل تقبیح آنها، اقدام گروههای تروریستی در حمله به شفاخانه صحرایی وزارت دفاع روسیه را نمونه ای از نقض حقوق انسانی خواند که از سوی تمام طرف های مناقشه سوریه انجام می گیرد.
ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه بیانیه این کمیته را «بی شرمانه» خواند و گفت: امیدوار بودیم، حداقل کمیته بین المللی صلیب سرخ به فعالیت کادر درمانی روسیه در حلب احترام بگذارد و اقدام های جنگجویان به اصطلاح معارض را محکوم کند. اما شاهد اظهارنظر بی شرمانه ای بودیم که شایسته موقعیت عالی این سازمان بین المللی و نشانه برتری رویکرد واقع گرایانه نیست. 
خبرگزاری اینترفاکس به نقل از کوناشنکوف نوشت: کمیته بین المللی صلیب سرخ که رئیس آن هفته پیش از وزارت دفاع روسیه بازدید کرد، خوب می داند مسکو چه کمک هایی را به ساکنان حلب از جمله در عرصه پزشکی می کند و به همین دلیل موضوع نقض حقوق انسانی از سوی طرف های مناقشه مطرح نیست، زیرا حمله انجام گرفته اقدامی برنامه ریزی شده و قتل کادر درمانی از سوی جنگجویان بود.
وی افزود: خوشبختانه هنگام گلوله باران مرکز پذیرش شفاخانه صحرایی روسیه در حلب کودکان همراه مادران خود که شمار زیادی از آنها از مناطق تحت کنترول تروریست ها خارج شده اند، حضور نداشتند.
مقام روسی ادامه داد: دهها کودک سوری و والدین آنها به دلیل تاخیر بس ها به شفاخانه نیامدند و به این ترتیب کشتار بزرگ در شفاخانه صحرایی رخ نداد. 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала