ناتو از حضور کشتی های جنگی روسیه در بحیره مدیترانه هراس دارد

© Photo / Public Domainکشتی طیاره بردارد «ادمیرال کوزنیتسوف» چگونه آغاز شد – قسمت پنجم
کشتی طیاره بردارد «ادمیرال کوزنیتسوف» چگونه آغاز شد – قسمت پنجم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اعزام یگانه کشتی طیاره بردار روسیه به نخستین مأموریت نظامی خود در بحیره مدیترانه توجه کشور های ناتو را به خود جلب کرده است.

به گزارش  آژانس مهر، قوماندان کشتی های بحری روسیه اعلام کرد که اعزام یگانخ کشتی طیاره بردار روسیه به نخستین مأموریت نظامی خود توجه کشورهای عضو «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی»- ناتو- را به خود جلب کرده است.

گروهی از کشتی های جنگی روسیه به رهبری این کشتی طیاره بردار موسوم به «آدمیرال کوزنستف» در اواسط ماه اکتوبر سال جاری برای کمک به انجام عملیات در سوریه به بحیره مدیترانه اعزام شدند.

جنرال ولادیمیر کورولیوف قوماندان بحری به کانال خبری ۲۴ ساعته روسیه گفت: «از زمان ساختن کشتی طیاره بردار،‌ این نخستین باری است که از آن در میدان چنگ استفاده می شود. البته این کشتی توجه ای کشورهای مختلف بویژه اعضای ناتو را به خود جلب کرده است».  

وی در ادامه افزود که در هنگام عبور این کشتی از جوار جزیره انگلیس،‌ هشت کشتی متعلق به ناتو آن را به طور مخفیانه تعقیب کردند، اما هیچگونه اقدامی در تناقض با قوانین بین المللی بحری صورت نگرفت.

سه کشتی جنگی روسیه و چندین کشتی دیگر این کشتی طیاره بردار روسی را همراهی می کنند. طیارات جنگی «سو-33» و «میگ- 29» که بر روی عرشه این ناو قرار دارند،‌ جهت حمله به مواضع گروه تروریستی داعش در ولایات «ادلب» و «حمص» سوریه مورد استفاده قرار گرفته اند.

گفتنی است که مأموریت بحری این کشتی طیاره بردار در بحیره مدیترانه با جنجال رسانه ای برخی از کشورهای غربی به ویژه انگلیس همراه بود که عبور این کشتی جنگی را به منزله تهدیدی قابل توجه علیه امنیت ملی این کشورها تبارز دادند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала