برنده نوبل ادبیات 1986 گرین کارتش را پاره کرد

© Flickr / Tim ErenetaNobel Prize medal
Nobel Prize medal - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وول سوینکا نویسنده نیجریه‌ای برنده نوبل ادبیات که گفته بود، در صورت پیروز شدن «دونالد ترامپ» در انتخابات امریکا گرین‌کارت خود را پاره می‌کند، به وعده‌اش عمل کرد.

به گزارش  اسپوتنیک به نقل از ایسنا، روزنامه ایندیپندنت نوشته است: «وول سوینکا» نویسنده اهل نیجریه و برنده نوبل ادبیات 1986، به قول خود عمل کرد و چندی پس از انتخاب شدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، کارت سبز شهروندی امریکای خود را از بین برد.

این نویسنده در این‌باره گفت: من این کار را کردم و از امریکا بیرون آمدم. آن‌چه را گفته بودم انجام دادم. ترس من این بود که با آمدن ترامپ چه می‌شود… گرین‌کارتم را بیرون انداختم، جای دیگری ساکن شده‌ام و به جایی که بودم، برگشتم.

این نویسنده نیجریه‌ای گفته است، که مخالف درخواست کسب گرین‌کارت امریکا نیست اما این اقدام برای او بهترین حرکت بوده و او به اندازه کافی از گرین‌کارت خود استفاده کرده است.

سوینکا که 82 سال دارد، 20 سال گذشته را در امریکا زندگی کرد و در سال 1986 عنوان نخستین نویسنده افریقایی را به دست آورد که موفق به کسب جایزه نوبل شد. او طی این سال‌ها در دانشگاه‌های «ییل»، «هاروارد» و «کورنل» به تدریس مشغول بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала