آخرین فرصت برای اوباما از جانب دیدبان حقوق بشر

© REUTERS / Jonathan Ernstبارک اوباما رئیس جمهور امریکا
بارک اوباما رئیس جمهور امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان دیده بان حقوق بشر از رئیس جمهور آمریکا خواست، با استفاده از آخرین فرصت خود، فروش سلاح به عربستان را متوقف کند.

وی خاطرنشان کرد، باراک اوباما برای تغییر سیاست کشورش در عربستان و یمن از طریق توقف فوری فروش سلاح به عربستان و ارزیابی مشارکت نیروهای آمریکایی در بسیاری از حملات هوایی غیرقانونی نیروهای ائتلاف، آخرین فرصت را دارد.
این مسؤول دیده بان حقوق بشر خاطرنشان کرد: که این سازمان تا کنون 58 حمله هوایی غیرقانونی ائتلاف و 16 حمله دیگر را ثبت کرده که در آن از بمب های ممنوع خوشه ای استفاده شده است.
نیروهای ائتلاف در 21 نوبت از این حملات از سلاحهای آمریکایی استفاده کرده اند که دو مورد آن ها بشدت خونبار بوده است: حمله 15 مارچ به بازار مستباء که حداقل 97 غیر نظامی بر اثر آن کشته شدند و حمله 8 اکتوبر به مراسم عزاداری در صنعا که بر اثر آن حداقل 100 غیر نظامی کشته و بیش از پانصد نفر مجروح شدند. این دو حمله جنایت جنگی هستند.
مارگون تاکید کرد: در صورتی که آمریکا به فروش سلاح به عربستان ادامه دهد، استفاده مکرر از مهمات آمریکایی در حملات غیرقانونی می تواند نشانه همدستی آمریکا در این حملات باشد.
سارا مارگون گفت: اوباما با توقف ارسال سلاح در ماههای پایانی دوره ریاست جمهوری خود، می تواند تغییر جدی در زندگی مردم یمن به وجود بیاورد و به ریاض نشان دهد که جنایات جنگی عواقبی دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала