اشرف غنی باید از رسانه ها عذر خواهی کند

© AP Photo / Rahmat Gulاشرف غنی
اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دفتر نی، نهاد رسانه‌های آزاد افغانستان از رئیس جمهور غنی خواسته از رسانه‌ها معذرت خواهی کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل خبرگزاری آوا ، این نهاد در اعلامیه‌ای که امروز پنجشنبه 11 قوس منتشر کرده، اظهارات تازه رئیس جمهوری را میان نیروهای امنیتی، اهانت به تلویزیون‌های افغانستان و کارمندان رسانه‌ای خوانده است.

محمد اشرف غنی، دو روز پیش در سفرش به شهر مزار شریف مرکز ولایت بلخ، برای بررسی وضعیت امنیتی این ولایت، به قول اردوی 209 شاهین رفت و برای نیروهای نظامی سخنرانی کرد.

او از نیروهای امنیتی افغانستان تشکری کرد و از آنها خواست به قضاوت‌های رسانه‌ها بی تفاوت باشند. او گفت: "تلویزیون‌ها را یک طرف بگذارید، بگذارید از آنها باد برآید، از شما بمب می‌برآید."

نی، در خبرنامه امروزش نوشته " از یک رئیس جمهوری تکنوکرات و تحصیل یافته توقع نمی‌رفت تا با اظهارات این چنینی به رسانه‌ها و در کل به آزادی بیان در این کشور اهانت کند."

نی افزوده که رسانه‌های افغانستان حامی نیروهای امنیتی این کشور بوده و مانند آنها در مبارزه با تروریسم قربانی‌های زیادی داده و نادیده گرفتن این قربانی‌ها از سوی حکومت مایه تاسف است.

این خبرنامه می افزاید: رسانه ها و خبرنگاران افغانستان نیز از نیروهای ارتش و نیرو های امنیتی کشور حمایت نموده اند، سربازان را محافظان کشور می دانند، اما رئیس جمهور هم باید بداند که این رسانه های افغانستان است که سیما ها و صداهای مردم افغانستان را انعکاس داده و یگانه دست آورد کشور در یک و نیم دهۀ گذشته، فعالیت رسانه ای و آزادی بیان می باشد.

پیش از این بارها رئیس جمهوری افغانستان از آزادی بیان در این کشور اعلام حمایت کرده است. او برای اولین بار در حکومت افغانستان، شخصی را به عنوان سفیر آزادی بیان گماشت.

او همچنان پس از حمله طالبان به موتر حامل کارمندان گروه رسانه‌ای موبی، گفت آزادی بیان قابل معامله نیست و او و دولتش متعهد به پاسداری از آزادی بیان اند.

اظهارات تازه رئیس جمهوری در بین نظامیان ، واکنش‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی نیز به دنبال داشت. ویدئوی این بخش از سخنان او بارها منتشر شده و بسیاری به خصوص فعالان رسانه‌ای از او انتقاد کرده‌اند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала