استراتیژی روسیه در رابطه به افغانستان

© Sputnik / Grigoriy Sisoevاستراتیژی روسیه در رابطه به افغانستان
استراتیژی روسیه در رابطه به افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه طرفدار کمک های همه جانبه در مبارزه با تروریزم در افغانستان میباشد.

اسپوتنیک گزارش میدهد، ادامه بی ثباتی اوضاع در جمهوری اسلامی افغانستان پس از خروج بسیاری از نظامیان بین المللی، تهدیدی جدی برای امنیت روسیه و کشورهای دیگر مستقل مشترک المنافع میباشد. این نتیجه گیری جدید سیاست خارجی روسیه است، که در فرمان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور آز ان تذکر بعمل آمده است.
در سند گفته میشود: "فدراسیون روسیه، در همکاری با جمهوری اسلامی افغانستان، وسایر جوانب ذیعلاقه و با استفاده از ظرفیت سازمان ملل متحد، کشورهای مستقل مشترک المنافع، سازمان پیمان امنیت جمعی، سازمان همکاری شانگهای و دیگر سازمان های بین المللی به طور مداوم برای حل و فصل مشکلات با در نظر داشت احترام به حقوق و منافع مشروع تمام مردم و گروه های قومی افغانستان تلاش می ورزد، و خواهان آن است تا پس از جنگ افغانستان به عنوان یک کشور مستقل، صلح آمیز، دولت بی طرف با یک اقتصاد پایه دار و نظام سیاسی با ثبات عرض اندام نماید".
یک از بخشی مهم این تلاش ها اجرای اقدامات جامع برای کاهش تهدید تروریستی نشأت گرفته از خاک افغانستان در مقابل دیگر کشور ها، از جمله کشورهای همسایه افغانستان و همچنین اقدامات برای از بین بردن و یا کاهش تولید غیرقانونی و قاچاق مواد مخدر میباشد.
روسیه در اینده علاقمند تلاش های بین المللی تحت رهبری و حمایت سازمان ملل متحد با هدف کمک به جمهوری اسلامی افغانستان و کشورهای مجاور آن، در مقابله با این چالش ها میباشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала