شکنجه شهروندان افغانستان در زندان های مخفی "سیا"

© AFP 2023 / Saul Loebشکنجه شهروندان افغانستان در زندان های مخفی "سیا"
شکنجه شهروندان افغانستان در زندان های مخفی سیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، دادگاه جنایی بین‌المللی (ICC) با انتشار گزارشی اعلام کرد: مدارک و اسناد بدست آمده نشان می‌دهد که نیروهای نظامی سازمان اطلاعات مرکزی امریکا یا C.I.A مردم افغانستان را در زندان‌های مخفی شکنجه می‌کند.

درین ارتباط یکی از دادستان‌های دادگاه جنایی بین‌المللی به رسانه‌ها گفت: اسنادی در اختیار این دادگاه قرار گرفته که ثابت می‌کند مردم بی‌گناه افغانستان توسط سازمان اطلاعات مرکزی امریکا در زندان‌های مخفی شکنجه می‌شوند.
وی همچنان افزود: نیروهای امریکایی مردم بی‌گناه افغانستان را به بهانه همکاری با طالبان و القاعده به زندان‌های مخفی و نامعلومی منتقل می‌کنند که در آنجا تحت شکنجه قرار می‌گیرند.
این مقام قضایی دادگاه جنایی بین‌المللی اظهار داشت: نیروهای امریکایی در زندان‌های بگرام، فرودگاه قندهار، هلمند و تعدادی از زندان‌های مخفی با مردم بی‌گناه افغانستان رفتارهای وحشیانه‌ای دارند.
یکی از مقامات ارشد نیروهای امریکایی که نخواست نامش فاش شود در این باره اظهار داشت: در کشور افغانستان 20 زندان مخفی وجود دارد که توسط نیروهای امریکایی نگهداری می‌شود.
گفته می‌شود در زندان‌های مخفی سازمان سیا در افغانستان برخی به دلیل شدت جراحات وارده کشته شده‌اند و عده زیادی نیز از مشکلات و بیماری‌های روانی رنج می‌برند.
خبر وجود زندان‌های مخفی سازمان سیا در افغانستان و شکنجه مردم بی‌گناه این کشور در حالی منتشر می‌شود که دادگاه بین‌المللی لاهه نیز اعلام کرده که در حال بررسی جنایات جنگی آمریکا در این کشور است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала