تاسف رهبران حکومت از جان باختن جنرال غوری

© Photo / ریاست اجراییهتاسف رهبران حکومت از جان باختن جنرال غوری
تاسف رهبران حکومت از جان باختن جنرال غوری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: اشرف‌غنی رییس جمهور و عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی نسبت به جان باختن جنرال محی‌الدین غوری فرمانده قول اردوی 207 ظفر، ابراز تاسف کرده و می‌گویند که از دست دادن جنرال غوری برای نیروهای امنیتی و مردم افغانستان یک ضایعه بزرگ می‌باشد.

اشرف‌غنی در پیامی گفته است: «جنرال غوری از کدرهای کار آزموده نظامی، فرزند صادق و نترس بود که شجاعت و پای‌مردی خویش را در رویایی با دشمن به نمایش گذاشته بود.»

عبدالله عبدالله نیز در پیامی می‌گوید که جنرال غوری از قهرمانان واقعی این کشور به عنوان یکی از افسران متبحر و مسلکی بود که تمام عمر خود را در راستای دفاع از خاک و مردم افغانستان وقف کرد. رییس اجراییه می‌افزاید: «بی هیچ تردیدی که شهادت وی، ضایعه بزرگی برای افغانستان است؛ اما به صراحت می‌توان گفت که در نیروهای امنیتی کشور هزاران هزار قهرمان موجود است که با متانت و دلیری، این خالی‌گاه را پُر نموده و در مقابل دشمنان مجدانه برزمند.»

جنرال محی‌الدین غوری روز گذشته در نتیجه سقوط هلی‌کوپتر حاملش در غرب افغانستان کشته شد. در این حادثه شماری دیگری از سرنشینان این هلی‌کوپتر زخمی شده‌‌اند. وزارت دفاع گفته است که این هلی‌کوپتر بدلیل فنی و تخنیکی سقوط کرده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала