شرکت اشرف‌غنی در ضیافت عطامحمد نور

© Photo / ارگشرکت اشرف‌غنی در ضیافت عطامحمد نور
شرکت اشرف‌غنی در ضیافت عطامحمد نور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان، شام روز گذشته در ضیافتی که توسط عطامحمد نور سرپرست ولایت بلخ ترتیب شده بود، شرکت کرده است.

اشرف‌غنی روز دوشنبه پس از افتتاح خط آهن افغانستان-ترکمنستان در بندر آقینه، برای نخستین بار پس از رسیدن به قدرت، به منظور ابراز غم‌شریکی با قربانیان حمله تروریستی اخیر بر ساختمان کنسولگری آلمان در مرازشریف، وارد ولایت بلخ در شمال این کشور شد.

دفتر ریاست جمهوری می‌گوید که آقای غنی در سفر به ولایت بلخ، مورد استقبال گرم عطامحمد نور قرار گرفته است. آقای نور از مخالفان سیاسی سرسخت اشرف‌غنی به شمار می‌رفت. عطامحمد نور که از اعضای برجسته حزب جمعیت اسلامی است، در انتخابات ریاست جمهوری گذشته سرسختانه از عبدالله عبدالله رقیب انتخاباتی اشرف‌غنی حمایت کرد. عطامحمد نور برخلاف دستور اشرف‌غنی مبنی‌بر پایان دادن به سرپرستی در ولایات، تاکنون به کارش ادامه داده است. او بیش از ده سال است که به عنوان والی بلخ کار می‌کند.

بدنبال تنش‌های سیاسی اخیر میان اشرف‌غنی و عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در باره تقسیم قدرت، عطامحمد نور وارد مذاکره برای تقسیم قدرت با اشرف‌غنی شده است. آقای نور چند بار در کابل با اشرف‌غنی دیدار و گفتگو شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала