طالبان در حال رایزنی برای ازسرگیری گفت گوهای صلح با حکومت

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaطالبان در حال رایزنی برای ازسرگیری گفت گوهای صلح با حکومت
طالبان در حال رایزنی برای ازسرگیری گفت گوهای صلح با حکومت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام‌های طالبان گفته‌اند این گروه در حال رای‌زنی در مورد ازسرگیری گفت‌گوهای صلح با حکومت افغانستان هستند.

به گزارش سپوتنیک به نقل از اکسپرس تریبیون، رهبری طالبان در حال رای‌زنی در مورد آغاز دوبارۀ گفت‌گوهای صلح هستنداین رسانۀ پاکستانی به نقل از یکی از سران گروه طالبان در دفتر سیاسی طالبان در قطر می‌گوید که آنان در حال انکشاف‌دادن گزینه‌های گفت‌گو، از جمله با حکومت افغانستان هستند..

این رهبر گروه طالبان خاطرنشان ساخته که این یک تصمیم در حد ملی خواهد بود و روند مشوره محکم انجام شده‌است عضو گروه طالبان افزوده‌است فرمان‌دهان نظامی گروه طالبان که پیش از این در نشست‌های رهبری حضور نداشتند نیز به این باور دارند و روند مشوره آغاز شده‌است. این عضو گروه طالبان تفکر طالبان مبنی بر جست‌جوی راه حل مشکل افغانستان از طریق نظامی را رد کرده‌است. این در حالی‌ست که چندی پیش حکومت افغانستان خواهان گنجانیدن نام رهبران گروه طالبان از جمله ملا هیبت‌الله آخندزاده در فهرست سیاه سازمان ملل متحد گردید.

محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان در دیدارش با هیئت کمیتۀ تعزیرات سازمان ملل متحد از این کمیته خواست تا ملا هیبت‌الله اخندزاده، رهبر گروه طالبان را در فهرست سیاه بگنجاند.

از سویی، بسیاری از آگاهان به این باورند زمانی که فصل زمستان فرا می‌رسد پاکستان بحث گفت‌گوهای صلح را پیش می‌کشد که گروه طالبان تا زمان فرا رسیدن فصل جدید تمویل و تقویت شوند و دوباره به حمله‌های‌شان تمرکز کنند. این مورد تجربه نیز شده و طی چندسال اخیر هربار در فصل زمستان پای گفت‌گوهای صلح به میان کشیده شده اما در فصل بهار دوباره تغییر مسیر داده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала