نمایندگان پارلمان اروپا برای مخالفت با رسانه های روسیه رای دادند

© Photo / The Council of the European UnionThe Council of the European Union
The Council of the European Union - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وکلائی پارلمان اتحادیه اروپا روز چهارشنبه 23 نوامبر به قطعنانه مبارزه با رسانه های روسیه رای دادند.

اتحادیه اروپا آژانس "اسپوتنیک" و کانال تلویزیونی РТرا از جمله خطرناکترین رسانه ها دانسته است که در قطعنامه مبارزه با رسانه های روسیه، از جمله 691 نماینده، 304 تن آنها به رای مثبت، 179 تن رای مخالف و 208 تن رای ممتنع دادند. ای قطعه نامه کرکتر توصیه آمیز دارد که کشور های اتحادیه اروپا مجبور به رعایت از آن نمی باشند.

ریانووستی: قطعنامه "ارتباطات استراتژیکی اتحادیه اروپا به مثابه ای مقابله با تبلیغات جناح ثالث" نامیده شده است که مبتکر آن آننه فوتیگه نماینده پولند میباشد. در اسناد اتخاذ شده آمده است که گویا روسیه از احزاب مخالف سیاسی در کشور های عضو اتحادیه اروپا حمایت می نماید. برعلاوه روسیه متهم گریده است که از روابط دوجانبه دولتی بین کشورها غرض ایجاد تفرقه در بین جامعه اتحادیه اروپا استفاده می نماید.

اتحادیه اروپا فعالیت آژانس "اسپوتنیک". کانال تلویزیونی РТ، نهاد "جهان روسی" و آژانس فدرالی همکاری روسی "روس ساترودنیچستوا" را تهدید اساسی اطلاعاتی برای خود و پارتنر هایش در شرق اروپا دانسته است. در قطعنامه آمده است که مسکو در مقابل اتحادیه اروپا تبلیغات خصمانه را پیش میبرد.

مولفین قطعنامه، مقابله با رسانه های روسیه را چون مبارزه با"داعش" مقایسه میکنند. آنها از کمسیون اروپا و کشور های اتحادیه اروپا بودجه اضافی برای طرح های ضد تبلیغاتی علیه رسانه های روسیه تقاضا نموده اند. در صورتیکه به هدف برسند، گروه کاری مقابله اطلاعاتی اتحادیه اروپا با روسیه می توانید بودجه یک میلیون ایروئی را دریافت کنید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала