سفیر روسیه در سوریه: ما هر روز در زیر باران گلوله شنا می کنیم

© Sputnik / Mikhail VoskresenskiyЧрезвычайный и полномочный посол РФ в Сирийской Арабской Республике Александр Кинщак в посольстве России в Сирии
Чрезвычайный и полномочный посол РФ в Сирийской Арабской Республике Александр Кинщак в посольстве России в Сирии - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر روسیه در دمشق، خاطراتی از کار و فعالیت‌ روزمره در مقر سفارتخانه‌ای را بیان کرد که هر از گاهی از سوی تروریست‌ها گلوله باران می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری العالم، الکساندر کینشک گفت: سه شنبه 22 نومبر 2016 همزمان با سفر دیمیتری راگازین معاون نخست وزیر روسیه به دمشق، یک گلوله راکت 120 میلیمتری به چند متری موانع اطراف سفارت اصابت کرد. روز پیش از آن نیز چهار راکت به اطراف سفارت برخورد کرده بود. 

او گفت: شرایط واقعا دشوار می باشد، ما تقریبا در خط مقدم جبهه هستیم. تروریست ها مقر سفارت را که در منطقه المزرعه دمشق قرار دارد، از مواضع خود در محله جوبر که حدود 1500 متری المزرعه قرار دارد، گلوله باران می کنند.

کینشک ادامه داد: تروریست ها از 4 سال پیش، بر جوبر سیطره دارند و به همین دلیل سفارت روسیه همواره در تیررس آنان قرار دارد. 

جنگ سوریه قواعد خود را بر سفارت روسیه هم تحمیل کرده است، ساختمان سفارت با بلوک های عظیم سیمانی احاطه شده و محوطه سفارت با راهروهای باریکی از بشکه و گونی های پر از شن تقسیم بندی شده و پنجره های آن با صفحه های فلزی پوشانده شده است.

تدابیر امنیتی از سفارت شدت یافته و مکتب نزدیک آن به مقر یگان  ویژه نگهبانی دایمی از سفارت تبدیل شده است.  

سفیر روسیه افزود: در سفارت تنها دیپلمات هایی حضور دارند که از همه پایدارترند، آنان زندگی خود را وقف کارشان کرده اند، ده ها دیپلمات که در سفارت مانده اند به طور خستگی ناپذیر از منافع کشورشان نه تنها در سوریه، بلکه در تمام جهان دفاع می کنند.

وی تصریح کرد: وزارت امور خارجه روسیه هر کاری برای تشویق دیپلمات هایش در سوریه انجام می دهد، مثلا آشپز ویژۀ روسی به دمشق آورده که برای دیپلمات های روس که اعضای خانواده شان به وطن بازگشته اند، غذاهای خوشمزه می پزد! همچنین حوض سفارت باز است، اما مجبور شده اند آن را با سقف و دیوارهای فلزی بپوشانند و اکنون دیپلمات های روس به شوخی به هم می گویند: با این کار، حوض که تنها در تابستان باز بود اکنون در تمام سال فعال است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала