تدابیر امنیتی در سرحدات عراق با سوریه

© AP Photo / Hadi MizbanПремьер-министр Ирака Хайдер Аль-Абади
Премьер-министр Ирака Хайдер Аль-Абади - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صدراعظم عراق تاکید کرد: ما که پس از نابودی گروه تروریستی داعش، نیازمند افزایش تدابیر امنیتی در سرحدات عراق با سوریه هستیم.

مهر: «حیدر العبادی» صدراعظم عراق در بیانیه خود تاکید کرد: نیروهای ما در حال حاضر در داخل شهر موصل می جنگند و این نشانگر تغییر گسترده ای در توانمندی نیروهای عراقی است.

وی در ادامه سخنان خود در رابطه با احتمال جابجایی تروریست ها از سوریه به عراق نیز گفت: پس از نابودی گروه تروریستی داعش، نیازمند افزایش تدابیر امنیتی در سرحدات عراق با سوریه هستیم.

صدراعظم عراق بیان داشت: نقشه داعش برای استفاده از موتر های بمب گذاری شده در مناطق مسکونی موصل شکست خورد و ما نسبت به بازگشت اقلیت ها به مناطق مسکونی خود در این شهر و مجازات جنایتکاران حریص هستیم.

وی در خاتمه اظهار داشت که دولت عراق پیش از این با مشارکت برخی از کشورهای همسایه از جمله اردن در حملات هوایی علیه تروریست های داعش مخالفت کردیم.

گفته میشود، از ابتدای عملیات آزادسازی موصل در حدود یک ماه پیش تاکنون تروریست های داعش تلفات و خسارات بسیاری را متحمل شده اند؛ در همین راستا «سعد معن» سخنگوی وزارت داخله عراق در سخنانی از هلاکت 955 عنصر تکفیری در محور جنوبی ولایت نینوا از زمان آغاز عملیات آزادسازی این محور، خبر داد    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала