کاوشگر فضایی درجستجوی زندگی دراروپا

© Photo / NASA/ESA/W. Sparks (STScI)/USGS Astrogeology Science Centerکاوشگر فضایی درجستجوی زندگی دراروپا
کاوشگر فضایی درجستجوی زندگی دراروپا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دستگاه فضایی که ازکنار قمر سیاره مشتری پرواز خواهد کرد،ممکن اثری اززندگی را اگر درآنجا وجود داشته باشد پیداکند.برای این منظوراین کاوشگر باید ماده ها را که آبفشانهای غول پیکر پرتاب میکنند تجزیه وتحلیل کند.

به گزارش سپوتنیک به نقل از New Scientist دانشمندان موسسه علمی- پژوهشی جنوب غربی ایالات متحده امریکا به این نتیجه رسیدند.که در اروپا زیر لایه ضخیم یخ اقیانوس های عمیق شور است،که درآن ،شرایط مناسب برای موجودات زنده  وجود دارد.در سال 2012 تلسکوپ فضایی "هابل" گاز های بخار آب را که از سطح ماه به فضا پرتاب میشد ثبت کرده است.کارشناسان این آبفشانها را به عنوان نمونه بر داری در نظر دارند ،اما آنها همیشه فعال نیستند.

ستاره شناسان گمان می برند که گرانش اروپا آبهای به سطح انداخته شده را بخود جذب کرده لایه های جدید یخ را ایجاد میکند.به نظردانشمندان ،برخی از مواد ته نشین شده به علت تبخیر ویا برخورد  با ذرات شارژ شده از مگنتوسفرمشتری با اروپا دو باره به فضا پرتاب میشود.بنا براین،این دستگاه فضایی می تواند نمونه را از اتموسفر ماهواره ای گرفته و اطلاعات در مورد ترکیب سطح آن و اقیانوس زیریخ را بدست آورد. تجزیه و تحلیل مالیکول،که در بخار آبفشان هستند، میتواند  بر روشن ساختن شرایط فزیکی —کیمیاوی اقیانوس اروپا کمک شود و تعین کند که آیا درآنجا زندگی وجود دارد یا نه.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала