ارجاع شانزده قضیه مربوط به فساد از سوی ریاست جمهوری به مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد

© Photo / کسراارجاع شانزده قضیه مربوط به فساد از سوی ریاست جمهوری به مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد
ارجاع شانزده قضیه مربوط به فساد از سوی ریاست جمهوری به مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: مسوولان اداره لوی سارنوالی افغانستان می‌گویند که شانزده قضیه مربوط به اختلاس مالی از سوی دفتر ریاست جمهوری به منظور تحقیق و رسیدگی به مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری فرستاده شده است.

جمشید رسولی سخنگوی اداره لوی سارنوالی، امروز در یک نشست خبری گفت که از مجموع شانزده قضیه ارجا شده توسط دفتر ریاست جمهوری، هشت قضیه آن مورد رسیدگی و بررسی قرار گرفته است. به گفته او، قضیه اختلاس 150 هزار دالر توسط مقام پولیس وزارت امور داخله نیز شامل همین قضایا است. پرونده این مقام پولیس که به دادگاه اختصاصی مبارزه با فساد اداری فرستاده شده بود، روزشنبه این هفته حکم‌اش صادر شد. این مقام پولیس که در بخش سارنوالی وزارت امور داخله کار می‌کرد، به اتهام اختلاس 150 هزار دالر به ده سال و هشت ماه حبس تنفیذی محکوم شد.

سخنگوی اداره لوی سارنوالی همچنین افزود که قضایای دیگری که از سوی ریاست جمهوری فرستاده شده، تحقیقات در باره آن جریان دارد. به گفته او، برخی از این قضایا دو باره به نهادهای مربوط آن فرستاده شده تا توسط نهادهای کشفی در باره آن تحقیق شده و جزییات بیشتری ارایه شود.

جمشید رسولی می‌گوید که از زمان آغاز به کار مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری تاکنون در مجموع پنجاه و پنج قضیه مربوط به اختلاس به این مرکز فرستاده شده است. او گفت برخی از این قضایا تحت بررسی بخش سارنوالی اختصاصی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری قرار دارد.

مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری به منظور رسیدگی و تحقیق جرایم سنگین مالی در ماه سنبله امسال ایجاد شد. این مرکز مسوولیت دارد تا تمام پرونده‌های مقام‌های متهم به فساد را مورد بررسی و رسیدگی قرار دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала