رهبر داعش افغانستان: ترامپ دیوانه کامل است

© REUTERS / Dado Ruvicیک تایید دیگر بر همکاری نفتی داعش با ترکیه
یک تایید دیگر بر همکاری نفتی داعش با ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ابو عمر خراسانی رهبر گروه تروریستی داعش (که فعالیت این گروه ترویستی در روسیه ممنوع است) رئیس جمهور منتخب امریکا را دیوانه کامل نامید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، ابو عمر خراسانی گفته است:- "این مرد — دیوانه کامل است. نفرت مطلق او از مسلمانان به ما تا حد زیادی کمک می کند که ما بتوانیم هزاران نیروی جدید را به آسانی جذب کنیم".

این خبرگزاری گزارش میدهد، رادیکال ها قصد دارند از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا به عنوان یک ابزار تبلیغاتی برای جذب نیروهای جدید در صفوف خود استفاده کنند. فرماندهان طالبان و داعش بر این باورند، که شعارها و منطق سخن نامزد جمهوری خواه که خواستار ممنوعیت کامل ورود مسلمانان به ایالات متحده است، بهترین بازی در مقابل جوانان ناراضی از غرب است.

رویترز به نقل از سخنان مقتدا صدر رهبر روحانی تندرو با نفوذ شیعیان عراق می نویسد:- "او هیچ فرقی میان افراط گرایان و کسانی که به دیدگاه معتدل اسلامی پایبند است، نمی گذارد. و افراط گرایی او خود به خود عامل افزایش افراط گرایی می باشد".

در جریان مبارزات انتخاباتی خود دونالد ترامپ به شدت علیه اسلامگرایان صحبت می کرد و وعده داده بود که "در مقابل تروریسم افراطی اسلامی مانند جنگ سرد برنده خواهد شد". رئیس جمهور منتخب امریکا در حال حاضر لحن صحبت های خود در مقابل مسلمانان را یکی کمی ملایم ساخته و گفته است که او در نظر دارد که از ورود مسلمانان که کشورهای شان "تروریسم صادر می کنند" در حال حاضر جلوگیری کند.

خراسانی گفت:- "رهبران ما از نزدیک روند انتخابات امریکا را تماشا می کردند و ما انتظار این را نداشتیم که امریکا گور خود را به دست خود حفر کنند".

در توصیف از اوباما او گفت:- "اوباما رئیس جمهوری فعلی امریکا در مقایسه با ترامپ دارای یک کمی مغز می باشد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала