"سر مفتش خاص برای باز سازی افغانستان" پرده از راز مکاتب هرات برداشت

© AP Photo / Rahmat Gul"سر مفتش خاص برای باز سازی افغانستان" پرده از راز مکاتب هرات برداشت
سر مفتش خاص برای باز سازی افغانستان  پرده از راز مکاتب هرات برداشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تعداد دانش آموزان که مشغول درس در مکاتب سمت شمال هرات هستند، به مراتب کمتر از آنچه است که ثبت ادارات دولتی می باشند.

به گزارش اسپوتنیک و به نقل از رادیو آزادی، این نتیجه گیری بر اساس تحقیق  و بررسی سر "مفتش خاص برای باز سازی افغانستان"  صورت گرفته است، و همچنین این موضوع در رابطه با معلمین نیز چنین است تعداد معلمین هم به مراتب کمتر از انچه است که در نزد دولتی ثبت می باشد.

در بررسی اینبار "سرمفتش خاص برای باز سازی افغانستان، SIGAR"  در هرات، 25 مکتب در معرض تفتیش قرار گرفته است، که با حمایت مالی "آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده (USAID)"  ساخته و ترمیم شده است، در طول بازرسی  برخی از چیز های شگفت انگیزی را کشف کردند، در یکی از مکتب های هرات در نزد دولت  شش هزار و شصت (60060) دانش آموز دختر ثبت می باشد که باید مشغول به درس و تحصیل باشند، اما در آن مکتب فقط 3 دانش آموز درس می خواند، در مکتب دیگری که باید 1287 دانش آموز مشغول درس باشند تنها 9 دانش آموز مشغول درس می باشد و مکتب دیگری در روز پنجشنبه کلن بسته بود.

بر اساس این گزارش، قبلن اعتقاد بر این بود که در هریک از 25 مکتب باید 2639 دانش آموز مشغول به درس باشند، اما در واقع در بعضی از این مکاتب بطور متوسط 560 دانش آموز مشغول به درس بودند.

در هین حال، در 30 سپتامبر 2016  "آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده (USAID)" در حدود 868 میلیون دالر  برای برنامه های آموزشی درافغانستان به مصرف رسانیده اند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала