اشرف‌غنی: ما در صدد تقابل با مجلس نمایندگان نیستیم

© Photo / ارگاشرف‌غنی: ما در صدد تقابل با مجلس نمایندگان نیستیم
اشرف‌غنی: ما در صدد تقابل با مجلس نمایندگان نیستیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتینک، کابل: اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان، در دیدار شب گذشته‌ با اعضای هیات اداری و روسای کمیسیون های مجلس نمایندگان در پی سلب صلاحیت شدن وزرای امور خارجه، فواید عامه و کار و امور اجتماعی توسط این مجلس، گفته است که حکومت در صدد تقابل با مجلس نمایندگان نیست.

اشرف‌غنی همچنین گفته است که حکومت انتظار دارد تا روند اسیتضاح وزرا توسط مجلس نمایندگان به تاخیر بی‌افتد. او تاکید کرده که حداقل صد کشور جهان با مشکل مصرف بودجه مواجه‌ هستند.

در همین‌حال، عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی نیز در این دیدار گفته است که حکومت به آوردن اصلاحات و حساب‌دهی شفاف متعهد است. او همچنین تاکید کرده که رهبران حکومت وحدت ملی به اصل تفکیک قوا احترام می‌گذارند. آقای عبدالله می‌گوید: «نگرانی ما این است که تصمیم شما مبنی‌بر استیضاح وزرا سبب کُندی بیشتر در مصرف بودجه گردد، اگر راه‌حل مناسب برای بیرون‌رفت از چالش‌ها سنجیده شود، می‌تواند از بروز مشکلات به‌شکل بهتر آن جلوگیری کند.»

 اما عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان از فیصله دیروزی این مجلس در باره سلب صلاحیت سه وزیر دفاع کرده می‌گوید که مجلس نمایندگان براساس صلاحیت‌هایی که قانون برایش قایل شده عمل کرده و نیت نمایندگان در باره اقدام دیروزی نیز «خیر» بوده است.

اشرف‌غنی شام روز گذشته نیز پس از سلب صلاحیت شدن سه وزیر، اقدام مجلس نمایندگان را ناموجه خواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала