افغانستان عضو مرکز بین‌المللی انرژی قابل تجدید شد

© Flickr / Marufishافغانستان عضو مرکز بین‌المللی انرژی قابل تجدید شد
افغانستان عضو مرکز بین‌المللی انرژی قابل تجدید شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: دولت افغانستان پس از سال‌ها تلاش موفق شده است تا عضویت مرکز بین‌المللی انرژی قابل تجدید یا «ARENA» را بدست آورد.

وزارت امور خارجه با اعلام این خبر می‌گوید که افغانستان منشور این مرکز را در سال 2009 به امضا رسانیده بود و پس از هفت سال موفق شده تا به حیث یک‌صد و پنجاهمین عضو مرکز بین‌المللی انرژی قابل تجدید شناخته شود.

به گفته وزارت امور خارجه، افغانستان با کسب عضویت «ارینا»، نه تنها از مساعدت‌های تخنیکی، مشورتی و توسعه ظرفیت این مرکز برای استفاده بهینه از ظرفیت بالای انرژی قابل تجدید به ویژه انرژی آبی، آفتابی و بادی بهره‌مند خواهد شد، بلکه انتقال تکنالوژی در توسعه انرژی قابل تجدید و سرمایه‌گذاری در این عرصه نیز در افغانستان تسهیل و تشویق خواهد شد.

منشور مرکز بین‌المللی انرژی قابل تجدید در 26 جنوری سال 2009 به تصویب رسید و در حال حاضر مقر اصلی این مرکز در شهر ابوظبی امارات متحده عربی است و امانت‌دار منشور آن وزارت خارجه آلمان می‌باشد.

مرکز بین‌المللی انرژی قابل تجدید کشورهای شامل در این مرکز را در دسترسی پایدار و مصوون انرژی تجدید پذیر به انواع مختلف به شمول انرژی آبی، آفتابی، بایو انرژی و انرژی بادی مورد حمایت قرار می‌دهد تا رفاه و رشد اقتصادی پایدار و سازگار با محیط زیست در جهان تامین گردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала