تعداد کشته شدگان حمله تروریستی در مزار شریف به 6 نفر رسید

© AFP 2023 / WAKIL KOHSARتعداد کشته شدگان حمله تروریستی در مزار شریف به 6 نفر رسید
تعداد کشته شدگان حمله تروریستی در مزار شریف به 6 نفر رسید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صدای افغان (آوا)، مقامات امنیتی ولایت بلخ از افزایش قربانیان، رویداد انفجار در مقابل کنسولگری آلمان در مزارشریف خبر می دهند.

مل پاسوال سید کمال سادات قوماندان امنیه ولایت بلخ می گوید: "یک موتر باری نوع هینو، مملو از ذغال سنگ که در زیر آن مواد منفجره جاسازی شده بود، حوالی ساعت یازده و پنج دقیقه شب گذشته توسط مخالفین در  مقابل  دیوار کنسولگری آلمان منفجر شد که تلفات و خسارات زیادی بر جای گذاشت".

مقامات شفاخانه  مزارشریف، از کشته و زخمی شدن بیش از 119 تن در این حادثه خبر می دهند،نورمحمد فیض، سرطبیب شفاخانه ابوعلی سینای بلخی، تعداد کشته شدگان را 4 تن و زخمی ها را 115 تن اعلام کرده است، اما آقای سادات می گوید که در این رویداد 32 فرد ملکی و 3 نظامی جراحت شدید برداشته و 6 فرد ملکی دیگر کشته شده است، سایر زخمی، جراحت سطحی برداشته اند.

وی افزود: دو تن از کشته شدگان که سوار موتور سایکل بودند، بامداد امروز به علت عدم توجه به ایست از سوی نیروهای امنیتی افغان و آلمانی، هدف گلوله نیروهای آلمانی قرار گرفتند.

او  علاوه کرد  یک فرد مشکوک که در ساحه حضور داشت توسط نیروهای امنیتی دستگیر گردیده تا تحقیقات از وی جریان دارد.

وی تصریح کرد،، هدف اصلی انتحار کننده کنسولگری آلمان بوده، اما خوشبختانه به دیپلمات های این کنسولگری آسیب نرسیده و نیروهای امنیتی در اسرع وقت به محل حادثه حضور یافته و آتش سوزی های منطقه را خاموش کردند.

قوماندان امنیه ولایت بلخ، افزود که جناب رئیس جمهور محمد اشرف غنی شخصا در تماس با وی، ضمن عرض تسلیت به خانواده شهدا، از جبران خسارات وارده اطمینان داده است.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала