بیش از یک هزارداعشی در موصل کشته شدند

© AP PhotoПарад боевиков ИГИЛ в Мосуле, Ирак
Парад боевиков ИГИЛ в Мосуле, Ирак - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای عراقی از پخش میلیون ها اطلاعیه در شهر موصل برای تشویق مردم این شهر به قیام علیه گروه تروریستی داعش خبر دادند

فرماندهی ائتلاف بین المللی علیه داعش گفت که  بیش از هزار و سیصد تروریست داعش از ابتدای جنگ موصل تاکنون به هلاکت رسیده اند.  این فرماندهی با صدور بیانیه ای افزود: این تعداد کشته نتیجه عملیات نظامی نیروهای مختلف عراقی علیه تروریستهای داعش از ابتدای جنگ موصل است.
از سوی دیگر نیروهای عراقی از پخش میلیون ها اطلاعیه در شهر موصل برای تشویق مردم این شهر به قیام علیه گروه تروریستی داعش خبر دادند.
بر اساس گزارش این شبکه از میدان جنگ در موصل، نیروهای 'پیشمرگ کرد' دیروز موفق شدند ضمن ورود به شهر 'بعشیقه' و به دست گرفتن کنترل اکثریت مناطق این شهر و درگیری با تروریست ها، چندین نفر از آنها را به هلاکت برسانند.
مقامات 'الحشد الشعبی' نیز ضمن اعلام پیشروی نیروهای خود به سمت شهر 'تلعفر' که تحت اشغال داعش است، از طراحی نقشه بازپس گیری پایگاه هوایی نزدیک این شهر خبر دادند.
تلعفر و پایگاه نظامی آن در آزاد راه غرب موصل قرار دارد و آزادسازی آن موجب قطع خطوط امدادرسانی به تروریستهای داعش میان موصل و اراضی تحت اشغال آنها در سوریه می شود.
عراق از ۱۹ خرداد ماه سال ۹۳ تاکنون با بحران ناشی از اشغال مناطق زیادی از شهرهای شمال و غرب خود توسط گروهک تروریستی داعش مواجه بوده است. در چند ماه اخیر نیروهای مردمی و ارتش عراق موفق شده اند چند شهر این کشور از جمله 'الرمادی' و 'تکریت' را از دست تروریست های تکفیری داعش آزاد کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала