قدردانی محمد محقق از انگلا مرکل

© Photo / دفتر محقققدردانی محمد محقق از انگلا مرکل
قدردانی محمد محقق از انگلا مرکل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: محمد محقق معاون دوم ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی افغانستان، از انگلا مرکل نخست وزیر آلمان بخاطر برخورد انسانی‌اش با پناهجویان ابراز قدردانی کرده است.

آقای محقق که بعد از ظهر امروز با والتر هاسمن سفیر آلمان در کابل، دیدار و گفتگو داشت، افزود که هرچند نخست وزیر آلمان با پناهجویان برخورد انسانی داشته، اما باآنهم‌ دولت افغانستان انتظار دارد که با پناهجویان این کشور در آلمان مطابق به کنوانسیون‌های بین‌المللی و توافقات دوجانبه رسیدگی شود. آقای محقق تاکید کرده که با مهاجرین طوری برخورد شود تا باعث ناراحتی پناهجویان نشده بلکه موجب نیک‌نامی بیشتر آلمان در افکار عمومی شود.

معاون دوم ریاست اجراییه افغانستان همچنین می‌گوید که مهاجرت‌های اخیر مصحولی از جنگ‌ها و فعالیت‌های تروریستی است که ده‌ها هزار تن را مجبور به ترک زادگاه‌های اصلی شان کرده است.

در همین‌حال، والتر هاسمن می‌گوید که بخش اعظم از پناهجویان در آلمان پذیرفته خواهند شد. او تاکید کرده که پس از بررسی دقیق درخواست‌های‌ پناهجویان توسط دادگاه‌های آلمان، در باره پناهجویان بی‌سرنوشت تصمیم گرفته خواهد شد. آقای هاسمن می‌افزاید که با صدور حکم دادگاه‌ها با تمام پناهجویان در تمام مراحل برخورد مناسب و انسانی خواهد شد.

سفیر آلمان در کابل همچنین به ادامه‌ی کمک‌های کشورش به افغانستان تاکید کرده می‌گوید: «ما در تمامی عرصه‌ها با حکومت افغانستان کمک می‌کنیم تا مردم مجبور به فرار نشوند. ما برنامه‌های آموزشی زیادی را در افغانستان راه‌اندازی نمودیم تا مردم با آموختن حرفه‌های مفید مجبور نشوند برای یافتن کار وطن خود را ترک نمایند.»

آلمان پس از آغاز بحران مهاجرت در سال 2014 میلادی، شاهد حضور گسترده پناهجویان از کشورهای مختلف آسیایی بوده است. بخش‌ اعظم پناهجویان افغان نیز که راه‌های رسیدن به کشورهای اروپایی را از زمان آغاز بحران مهاجرت به پیش گرفته‌اند، وارد آلمان شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала