حکومت افغانستان در اجرای 26 درصد برنامه‌های انکشافی ناکام بوده است

عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: مقام‌های اداره عالی تفتیش می‌گویند که حکومت افغانستان در سال گذشته در اجرای بیست و شش درصد برنامه‌های انکشافی ناکام بوده است.

سیدمحمد مهدی حسینی معاون اداره عالی تفتیش امروز سه‌شنبه، در یک کنفرانس خبری گفت که دولت افغانستان در سال گذشته‌ی خورشیدی 606 برنامه انکشافی داشت که از این میان بیست و شش درصد آن باوجود اختصاص پول از اجرا بازمانده است. به گفته آقای حسینی برای اجرای 158 برنامه انکشافی هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

معاون اداره عالی تفتیش می‌افزاید که برخی از طرح‌های دیگر انکشافی نیز با کم‌کاری و بی‌توجهی به همراه بوده است. به گفته او، در 172 برنامه انکشافی کمتر از پنجاه درصد پول‌های اختصاص داده شده‌ی آن به مصرف رسیده و این برنامه‌ها ناتکمیل مانده است.

سیدمحمد مهدی حسینی گفت که در جریان سال گذشته‌ی خورشیدی در مجموع دوازده میلیارد افغانی پول نقد از سوی واحدهای بودجوی دریافت شده اما چهار میلیارد آن دوباره به وزارت مالیه بازگردانده شده است.

مجموع بودجه سال 1394 نزدیک به شش و نیم میلیارد دالر بود که 2.2 میلیارد آن بودجه انکشافی و 4.2 میلیارد دیگر آن شامل بودجه عادی می‌شد. اداره عالی تفتیش می‌گوید که مبلغ 716 میلیون دالر از بودجه انکشافی و بیش از یک میلیارد دالر از بودجه عادی به مصرف نرسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала