آمارو ارقام تکاندهنده کارمندان حقوق بشر: در زندان بگرام بیش از 150کودکان و نوجوانان بسر میبرند

© Fotolia / Emin Ozkanآمارو ارقام تکاندهنده کارمندان حقوق بشر: در زندان بگرام بیش از 150کودکان و نوجوانان بسر میبرند
آمارو ارقام تکاندهنده کارمندان حقوق بشر: در زندان بگرام بیش از 150کودکان و نوجوانان بسر میبرند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به نقل ازگزارش نمایندگان حقوق بشر،بیش از 150 کودکان و نوجوانان که در جرایم علیه امنیت ملی ویا در برابر نیروهای خارجی متهم شده اند در زندان بگرام بسر میبرند.

 به گزارش سپوتنیک ،با توجه به گفته های عبدالله عابد ریس کمیسویون گروه محافظان حقوق کودکان،همه کودکان باید فورآ آزاد شوند و به مراکز آموزش و پرورش کودکان فرستاده شوند. او گفت "قسمیکه برای ما آشکار شده است  در زندان بگرام 150کودک قید هستند.آنها باید در مراکز تربیت و آموزش فرستاده شوند.ما معتقدیم که نگهداری این کودکان در بگرام نقض حقوق آنها است".

او اضافه کرد ،که " دادگاه ویژه برای کودکان بر اساس قانون باید در شش ولایت وجود داشته باشد،اما دوسیه کودکان  در دادگاه های عادی ارزیابی میشود که  این خود نقض حقوق کودکان شمرده میشود".

با وجود خواسته های فعالان حقوق بشر،نمایندگان وزارت عدلیه گزارش دادند،که آنها هیچ برنامه ای برای فرستادن کودکان  زندانی از  زندان بگرام به هیچ جای دیگری  از جمله مراکز آموزشی کودکان در کابل ندارند،چونکه آنها در بگرام بطور جدا گانه از زندانیان بزرگ سال قرار دارند.

در همین حال حقوقدان ها از کمبودی نهاد های تخصصی کودکان ،از جمله آموزشی-تحصیلی کودکان که به جنایت ویا جرم مرتکب شده اند انتقاد کردند. علاوه بر آن موثر بودن بخش آموزشی آنها سوال برانگیز است. به گفته آنها  به چندین بار مواردی وجود دارد که کودکان به چنین موسسه ها فرستاده شدند،و پس از آزادی آنها مرتکب جرایم جدی تر شده اند.در همین حال وزارت عدلیه آمار را نشان میدهد که در سال گذشته "سرقت" رایج ترین جرائم کودکان بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала