بازجویی تحقیر آمیز از مسلمانان با ریشه ای افغانستانی و پاکستانی در امریکا

© AFP 2023 / Robyn BeckПодготовка избирательного участка для проведения выборов президента США
Подготовка избирательного участка для проведения выборов президента США - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ماموران دفتر تحقیقات فدارال (FBI) در آخر هفته گذشته به خانه های مسلمانان حداقل هشت ایالت رفته و از آنها در پیوند به تهدید حملات تروریستی احتمالی در جریان انتخابات بازجویی کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از واشنگتن پست، سازمان حقوق بشر شورای روابط امریکایی — اسلامی (CAIR) خبر داد، که ماموران امنیتی امریکا از مسلمانان هشت پرسش می کردند. ماموران اف بی آی از مسلمانان می پرسیدند که آنها با سازمان ها تروریستی و رهبران آنها در پیوند هستند یا نه؟ آیا آنها اطلاعاتی در مورد حملات تروریستی قریب الوقوع دارند یا نه؟

حسن شبلی رئیس شورای سازمان حقوق بشر شورای روابط امریکایی — اسلامی به روزنامه واشنگتن پست گفته است، این عمل ماموران اف بی آی در مقابل مسلمانان تحقیر آمیز است "عملیات پرس و جو ماموران امنیتی اف بی آی از رهبران جامعه مسلمانان امریکا پیش از انتخابات کاملا روش ظالمانه و خلاف قانون اساسی امریکا است".

او به این روزنامه گفته است:- "این عمل ماموران امنیتی مسخره و توهین به مسلمانان است".

نماینده شورای اسلامی گفت:- "هنگامی که اف بی آی به در خانه مردم می زند این وحشت آور است و بسیاری از مردم از این عمل دچار تشویش و اضطراب می شوند".

نظر به گفته های شبلی، ماموران امنیتی تنها به خانه مسلمانانی رفتند که ریشه ای افغانستانی و یا پاکستانی داشتند. ماموران امنیتی به این نماینده فعال حقوق بشر گفته است که این پرسشها پیوند مستقیم به بخش رهبری مسلمانان ندارد.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала