تماس‌های سیاسیون با دفتر طالبان درقطر

© Photo / ارگ سفر غیرمنتظره اشرف‌غنی به قطر
سفر غیرمنتظره اشرف‌غنی به قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبران سیاسی افغانستان در تلاش نزدیک شدن چین و عربستان سعودی در گفتگوهای صلح افغانستان و خواستار برگزاری این گفتگوها در این کشورها اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز سید اسحاق گیلانی، می‌گوید که وی و شماری دیگری از سیاسیون تماس‌های با دفتر طالبان درقطر داشته‌اند و چنین تماس‎های بیشتری انجام خواهند شد تا زمنیۀ میانجگیری گفتگوهای صلح میان حکومت وطالبان فراهم شود.

چخانسوری: نفرت از طالبان بیش از 95 هزار خانواده را آواره کرده است - اسپوتنیک افغانستان
چخانسوری: نفرت از طالبان بیش از 95 هزار خانواده را آواره کرده است

این درحالی‌است که گزارش‎های ماه گذشته پخش شدند که معصوم ستانکزی، رییس امنیت ملی افغانستان با ملا عبدالمنان برادر ملاعمر رهبر پیشین طالبان درقطر دیداری داشته است.

سید اسحاق گیلانی، رهبر نهضت همبستگی افغانستان گفت: "ما می‎بینیم که چگونه میان دولت و طالبان میانجیگری کنیم. طالبان خواسته‎های دارند و ما آن را بررسی می‌کنیم."

وی افزود که آنان در تلاش افزایش تماس‎ها با گروه طالبان‎اند. وی می‎افزاید که بیشترین رهبران سیاسی و جهادی پیشین در این حرکت شرکت دارند.

افغانستان نظاامی - اسپوتنیک افغانستان
بریت بارت: در ارتش افغانستان 16 درصد نفوذی طالبان وجود دارد

از سوی هم، روزنامه اکسپرس ترایبیون پاکستان در گزارش گفته است که این رهبران سیاسی افغانستان در تلاش نزدیک شدن چین و عربستان سعودی در گفتگوهای صلح افغانستان و خواستار برگزاری این گفتگوها در این کشورها اند.

رهبران افغانستان و پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
هشدار پاکستان به گروه طالبان در مورد گفت‌گوهای صلح

بر بنیاد این گزارش، چین با نماینده گان طالبان که در قطر اند، در تماس اند. گفته می‎شود که عربستان سعودی در این گفتگوها اثر تاکنون نداشته است.

از سوی هم، آگاهان سیاسی به این باروند که موفقیت گفتگوهای صلح با طالبان به دولت افغانستان و ایالات متحده امریکا وابسته است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала