200 عراده ملی بس در شهر کابل به فعالیت آغاز می کند

© Photo / RedlineАвтобус «Неман-52012» автосборочного завода "Неман"
Автобус «Неман-52012» автосборочного завода Неман - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ازدحام ترافیک و راه بندی طولانی در شهر کابل مردم را با مشکلات زیادی رو برو کرده است و با این حال مسئولان در وزارت ترانسپورت می گویند که طی چند ماه آینده 200 عراده ملی در سطح شهر کابل آغاز به فعالیت می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، در حال حاضر ناحیه سیزدهم در غرب شهر کابل «ساحه گولایی دواخانه» و پل باغ عمومی مرکز شهر از پر ازدحام ترین مناطق کابل به شمار می رود و مردم از راه بندی ها در این ساحات شکایت دارند.
شهروندان کابل در این ساحات بیشتر از طرف عصر با ازدحام ترافیک و راه بندی ها رو برو هستند.

نبود موتر های ملی بس شهری، ازدحام موتر های شخصی، نبود پارکینگ و توقف بیجای موتر های شخصی باعث شده که جاده های عمومی و فرعی در شهر کابل خالی از ازدحام سنگین ترافیک نباشد. 
حمید الله یک تن از رانندگان به آوا گفت: نبود سرک های فرعی و بیرون آمدن موتر ها از کوچه و پس کوچه ها علت اصلی راه بندی ها در جاده های اصلی شهر کابل است.
به گفته او، ناحیه سیزدهم شهر کابل به خصوص دشت برچی به خاطر ازدحام ترافیک ساعت ها سرک بند می شود و مردم با مشکلات زیادی در این ناحیه رو برو هستند.
این گفته ها درحالی ابراز می شود که «حکمت الله» سخنگویی وزارت ترانسپوروت می گوید: مشکلات ترانسپورتی از ناحیه کمیت و در دسترس قرار داشتن وسایط بیش از حد است و تا چند ماه دیگر ۲۰۰ ملی بس نیز در شهر کابل به فعالیت آغاز خواهد کرد.
اما به گفته او، مشکلات راه بندی اکثراَ ناشی از ازدحام ترافیک و نبود ایستگاه های مشخص است که تا یک ماه دیگر تمام ایستگاه ها در کابل مشخص خواهد شد.
حکمت الله همچنان گفت: تا سه سال دیگر تغییرات چشم گیری در وضعیت ترانسپورتی درکشور بوجود خواهد آمد.
او همچنان گفت: درحال حاضر یک شورای هماهنگی تشکیل شده است و کار روی حل مشکلات ترانسپورتی جریان دارد.
همچنین به گفته او، وزارت ترانسپورت برای اتصال افغانستان به کشورهای منطقه تفاهم نامه های را به تازگی با کشورهای منطقه مانند تاجکستان و ازبکستان به امضا رسانده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала