حمله به سفارت روسیه: مسکو به لندن اعتراض‌نامه فرستاد

© AFP 2023 / Mario TAMAحمله به سفارت روسیه: مسکو به لندن اعتراض‌نامه فرستاد
حمله به سفارت روسیه: مسکو به لندن اعتراض‌نامه فرستاد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه بریتاینا عدم دخالت دولت را مسدود کردن سفارت روسیه در لندن، اعلام کرد. وزارت خارجه روسیه حادثه را پلان تنظیم‌شده سیاسی میخواند.

پشتر گزارش شده بود گروهی از معترضان در اعتراض به حملات هوایی روسیه در سوریه، مسیر ورود به دفتر کنسولی سفارت روسیه در لندن را مسدود کرده‌اند. اشتراک کنندگان این اعتراض جوانان تنظیم‌شده بودند که پیراهن های با نوشته"حلب را نجات دهید" به‌ تن داشتند.

یکتن از معترضان گفت:" ما راه ورودی سفارت روسیه در لندن را به دلیل اینکه طیاره های روسی مرتکب جنایت در سوریه می‌شوند، آنها اطفال و فامیل های شان را در حال خواب بمبارد میکنند".

وضعیت واقعی حلب سوریه، جاییکه روسیه آتش بس اعلام کرده است و مصروف کمک های بشردوستانه به ساکنین این شهر است، برای اشتراک کنندگان این اعتراض مهم نیست. آنها مسئول مسدود کردن ساختمان سفارت روسیه بوده اند.  

الکساندر یاکوونکو سفیر روسیه در بریتانیا اظهار میدارد:" سفارت از فعالیت عادی بازمانده بود، مقامات کشور باید بزودترین فرصت برای تامین امنیت و بازگرداندن روند عادی اقدام میکردند، اما هیچ کاری در این راستا صورت نگرفت".

سفارت روسیه در بریتانیا یادداشت اعتراض‌آمیز رسمی به وزارت خارجه بریتانیا فرستاده است، اما مقامات وزارت خارجه بریتانیا میگویند که آنها در این حادثه هیچ دخالتی نداشته اند. این در حالیست که بوریس جانسون، وزیر خارجه بریتانیا کمتر از یک ماه پیش خواستار برگزاری تظاهرات‌ در مقابل سفارت روسیه شده بود. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала