عبدالله: تلفات غیرنظامیان از دشواری‌های جنگ است

عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی افغانستان، در پی کشته شدن شماری از غیرنظامیان در نتیجه حملات هوایی نیروهای امنیتی داخلی و بین‌المللی در ولایت کندز، می‌گوید که تلفات غیرنظامیان از دشواری‌های جنگ به شمار می‌رود.

آقای عبدالله نسبت به قربانیانی شدن شماری از غیرنظامیان در جریان درگیری میان نیروهای امنیتی و جنگجویان گروه تروریستی طالبان در ولایت کندز، ابراز تاسف کرده اما در پیامی می‌گوید: «ضرورت عملیات‌های هوایی و توجه جدی برای جلوگیری از تلفات ملکی همیش یکی از دشواری‌های جنگ در افغانستان است. حکومت و ارتش افغانستان برای دفاع از مردم و حفظ جان و مال آنان در تلاش و مبارزه اند و هیچ‌گاه نمی‌خواهند آسیبی به افراد ملکی و بی‌گناه این سرزمین برسد.»

او همچنین تاکید کرده که حکومت افغانستان به مقام‌های محلی دستور داده مساله کشته شدن غیرنظامیان در حملات هوایی نیروهای امنیتی را مورد بررسی قرار داده و پس از این در اجرای عملیات‌ها از احتیاط لازم کار بگیرند.

عبدالله عبدالله می‌افزاید که حکومت افغانستان در قبال مصوونیت مردم مسوولیت دارد اما بدلیل پناه گرفتن جنگجویان طالبان در خانه‌های مردم، شماری از غیرنظامیان به قتل رسیده‌اند.

پیش از این دفتر ریاست جمهوری گفته که در جریان یک درگیری مسلحانه میان نیروهای امنیتی و طالبان در نزدیکی شهر کندز، جنگجویان طالبان از غیرنظامیان به عنوان سپرانسانی و از خانه‌های شان به عنوان سنگر استفاده کرده بودند. در جریان این درگیری‌ها نیروهای هوایی مواضع طالبان را مورد حمله قرار داده و در نتیجه آن شماری از غیرنظامیان نیز به قتل رسیده‌اند. دفترهای ریاست جمهوری و ریاست اجراییه آمار دقیقی از تلفات غیرنظامیان در این حملات ارایه نکرده اما برخی از مقام‌های محلی گفته‌اند که در این حملات سی تن به شمول چهارده کودک جان‌های خود را از دست داده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала