انفجار ماین در هلمند جان یک خبرنگار را گرفت

عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: نعمت‌الله زهیر خبرنگار تلویزیون آریانا نیوز در نتیجه انفجار یک حلقه ماین کارگذاری شده در کنار جاده به قتل رسید.

دفتر ریاست جمهوری با اعلام این خبر می‌گوید این ماین که توسط طالبان جاسازی شده بود، صبح امروز در شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند انفجار کرد. به گفته دفتر ریاست جمهوری، این انفجار زمانی صورت گرفت که موتر حامل نعمت‌الله زهیر با ماین برخورد کرد. در این انفجار راننده آقای زهیر زخمی شده است.

اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان با محکوم کردن انی حادثه تروریستی گفته است: «تروریستان و دشمنان افغانستان یک‌بار دیگر ثابت ساختند که به آزادی بیان باور ندارند و برای رسیدن به اهداف شوم شان از هیچ‌گونه عمل غیرانسانی دریغ نمی‌ورزند، همانطوری که با شهید کردن نعمت‌الله زهیر جامعه رسانه‌ای کشور را به غم و ماتم نشاندند.»

اشرف‌غنی همچنین می‌افزاید: «این گونه اعمال تروریستی هیچ‌گاهی مانع آزادی بیان نمی‌گردد و اراده‌ی خبرنگاران را برای خبررسانی و اطلاع دهی ضعیف نخواهد ساخت.»

رییس جمهور غنی می‌افزاید که نعمت‌الله زهیر در شرایط دشوار در ولایت هلمند کار می‌کرد. آقای غنی از کشته شدن این خبرنگار به عنوان ضایعه بزرگ برای جامعه‌ی رسانه‌یی یاد کرده می‌گوید که حکومت برای تامین امنیت خبرنگاران تدابیر بیشتری اتخاذ خواهد کرد.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала