وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرد که در حمله به کندوز دخالت ندارد

© CSPAN (Screenshot)وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرد که در حمله به کندوز دخالت ندارد
وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرد که در حمله به کندوز دخالت ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه امریکا هر گونه دخالت نظامی در وارد اوردن ضربات به ولایت کندوز افغانستان به تاریخ 3 نوامبر، که در ان حداقل 30 غیرنظامی کشته و حدود 25 مجروح شدند، رد نموده است. اما، بریدجنرال چارلز کلیولند اذعان کرد که در منطقه هواپیماهای امریکایی از نیروهای زمینی حمایت انجام می دادند.

به گزارش اسپوتنیک، در جریان کنفرانس مطبوعاتی در وزارت امور خارجه امریکا خبرنگار RT گایانه چیچاکایان، پرسید که آیا نیروی هوایی ایالات متحده بر کندوز ضربه وارد نموده اند؟.
مارک تونر سخنگوی وزارت خارجه امریکا در پاسخ به پرسش خبرنگار گفت: نه، زیرا این عملیات تحت رهبری افغان ها صورت گرفته بود".
در عین این حال، او به سوال یک روزنامه نگار دیگر که پرسید، آیا افغانستان این هواپیما های دارد که بتواند باعث چنین ضربه شود، پاسخ نداد.
این دیپلمات تاکید کرد که امریکا با همکاران افغانی خود در حال بررسی این حادثه هستند.
تونر گفت: "این حادثه واقعاً وحشتناک است. نیروهای دوست افغانی ما در یک محل کندوز به یک جنگ مستقیم با دشمن وارد شدند، و ما از آنها حمایت محافظتی انجام میدادیم. البته، ما با دقت بسیار جدی تمام اطلاعات در مورد تلفات افراد ملکی را در نظر میگیریم. ما در حال کار با شرکای افغان خود در بررسی این حادثه هستیم. به محض این که برخی از جزئیات روشن شود ، من به اطلاع شما خواهم رسانید.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала