هفتاد و دو تن از فلتر کمیته گزینش گذشته‌اند

عضو شوید
اسپوتنیک، ‌کابل: دیده‌بان انتخابات و شفاف افغانستان ‌موسوم به «ایتوا» که از روند کار کمیته گزینش نظارت می‌کند، می‌گوید که از میان 720 تن از متقاضیان عضویت در نهادهای انتخاباتی، تاکنون هفتاد و دو تن توانسته‌اند از فلتر این کمیته بگذرند.

ایتوا در اعلامیه‌ای می‌گوید که کمیته گزینش صلاحیت 720 متقاضی عضویت در نهادهای انتخاباتی را بررسی کرده اما از این میان چهل و دو تن برای عضویت در کمیسیون مستقل انتخابات و سی تن دیگر برای عضویت در کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی واجد شرایط شناخته شده‌اند.

ایتوا می‌افزاید که این افراد بازهم فلتر خواهند شد و از آن میان بیست و یک تن برای کمیسیون مستقل انتخابات و پانزده تن دیگر برای عضویت در کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی به دفتر ریاست جمهوری معرفی خواهند شد. پس از معرفی این افراد توسط کمیته گزینش، رییس جمهور هفت به عنوان اعضای کمیسیون مستفل انتخابات و پنج تن دیگر را منحیث عضو جدید کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی برمی‌گزیند.

ایتوا نسبت به کار کمیته گزینش ابراز رضایت کرده می‌گوید که ناظران بدون کدام موانع توانسته‌اند از روند کاری و جلسات این کمیته نظارت داشته باشند. به گفته ایتوا، این روش در کمیته گزینش قبلی وجود نداشت.

ایتوا در عین زمان گفته است که کار کمیته گزینش با نقاط ضعف نیز همراه است، از جمله این که فهرست درخواست کنندگان و فلتر شدگان منتشر نشده است و این مساله به اعتماد نسبت به کارکرد کمیته گزینش را صدمه می‌زند.

قرار است با پایان یافتن کار کمیته گزینش، اعضای جدید کمیسیون‌های انتخاباتی معرفی و گام‌های عملی برای برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی‌ها برداشته شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала