استقرار ناوگروه روسیه در مدیترانه ترس و وحشت را بر معارضان سوری حاکم کرده است

© Photo / Ministry of Defence of the Russian FederationКорабли Черноморского флота и Каспийской флотилии во время стратегических командно-штабных учений "Кавказ-2016"
Корабли Черноморского флота и Каспийской флотилии во время стратегических командно-штабных учений Кавказ-2016 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ورود 8 ناو جنگی روسیه به دریای مدیترانه باعث ترس و وحشت معارضان سوری از شروع دور تازه حملات روسیه در سوریه شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، مجله تایم در گزارشی نوشت، ورود 8 ناو جنگی روسیه به آبهای مدیترانه در روز 26 اکتوبر باعث ترس و نگرانی معارضان سوری از این موضوع شده است که روسیه و سوریه قصد دارند موج جدیدی از حملات خود را برای بازپس گیری مناطقی که در کنترول معارضان قرار دارد آغاز کنند. 

این ناو گروه روسی که رهبری آن را تنها ناو هواپیمابر روسیه بر عهده دارد روز 15 اکتوبر بندر سورمورسک را به مقصد مدیترانه ترک کرده بودند. این ناوهای جنگی می‌توانند باعث تقویت حضور نظامی روسیه در پایگاه دریایی این کشور در بندر طرطوس شوند. 

تایم نوشت؛ از زمان ورود نظامی روسیه به بحران سوریه در 13 ماه پیش، قدرت تقابل ارتش سوریه با معارضان سوریه افزایش یافته است.

براساس این گزارش، تحرکات جدید روسیه و سوریه نشان می‌دهد که آنها به دنبال دور تازه‌ای از حملات به حلب و مناطقی است که در کنترول معارضان قرار دارد. 

علیرغم توقف حملات هوایی روسیه در حلب از روز 18 اکتوبر که به دلایل بشردوستانه صورت گرفته است، دولت مسکو اخیرا اعلام کرد که آتش بس یکجانبه دوام چندانی نخواهد داشت چرا که شورشیان حملات خود را علیه غیرنظامیان در شرق حلب متوقف نکرده‌اند.

طبق گزارش سازمان عفو بین الملل، حملات شورشان از روز 28 اکتوبر منجر به کشته شدن 48 نفر از جمله 17 کودک در حلب شده است. 

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه روز گذشته بار دیگر به غرب هشدار داد که تروریستها را از معارضان سوری تفکیک کند و به آنها تاکید کرد که تکلیف خود را روشن کنند که با تروریستها میخواهند بجنگند یا با روسیه. 

برخی از تحلیلگران می‌گویند که حضور ناو گروه روسیه در مدیترانه برای شروع دور تازه حملات علیه معارضان سوری همزمان با برگزاری انتخابات 8 نومبر ریاست جمهوری در امریکا است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала